Przypomnijmy, Prezydent Olsztyna zapowiedział, że od 1 marca tego roku wprowadzone zostanie zarządzenie zakazujące wjazdu do miasta tirów cięższych niż 18 ton. Tiry miałyby więc omijać miasto wykorzystując drogi wojewódzkie i krajowe.
Plan - zanim zostanie wprowadzony w życie - muszą zaakceptować urzędnicy GDDKiA i Zarząd Dróg Wojewódzkich.
I tu pojawia się problem. Drogowcy z GDDKiA co prawda otrzymali z ratusza pismo informujące o zamiarze wprowadzenia zakazu wjazdu tranzytu do Olsztyna wraz z mapą, na której zaznaczono orientacyjny przebieg objazdu drogami krajowymi i wojewódzkimi, jednak to za mało.
- Prezydent Olsztyna, czyli miasta na prawach powiatu, jest zarządcą dróg wszystkich kategorii w granicach miasta. Może w związku z tym wprowadzać ograniczenia i zakazy ruchu na administrowanych przez siebie drogach, jednak zgodnie z § 6 i §7 ust. 2 pkt. 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. nr 177, poz. 1729) jest zobowiązany do zorganizowania objazdu. Wymaga to od niego przygotowania projektu czasowej organizacji ruchu oraz uzyskania uzgodnień policji i zarządców dróg, po których prowadzony ma być objazd – informuje Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Projekt organizacji ruchu i zgoda policji na takie prowadzenie objazdu to jednak nie wszystko, czego wymaga się od ratusza.
- Zarządca drogi wprowadzający ograniczenie odpowiada również za zakup, ustawienie, utrzymanie i usunięcie oznakowania objazdu. Wyżej wymieniony projekt czasowej organizacji ruchu wraz z niezbędnymi uzgodnieniami jest warunkiem koniecznym do zatwierdzenia przez nas proponowanej trasy objazdu w zakresie dróg krajowych. Takiego projektu nie otrzymaliśmy więc wysłaliśmy pismo z prośbą o dostarczenie go. Jednocześnie poinformowaliśmy o ograniczeniach nośności i dopuszczalnych naciskach na oś występujących na niektórych odcinkach i obiektach mostowych dróg krajowych nr 57 i 58, które należy uwzględnić w przygotowywanym projekcie organizacji ruchu objazdu – dodaje rzecznik GDDKiA .
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz