Dziś jest: 08.06.2025
Imieniny: Maksyma, Medarda
Data dodania: 2013-03-27 07:59

Iwona Starczewska

Przebudowa Alei Wojska Polskiego: Ruszają konsultacje

Dziś, 27 marca o godz. 17.00 w auli Auditorium Maximum przy ul. Wojska Polskiego 13 odbędzie się pierwsze spotkanie konsultacyjne dotyczące przebudowy Alei Wojska Polskiego. Znamy już wszystkie warianty realizacji inwestycji - pora wybrać ten najkorzystniejszy.

reklama
Pomysł przebudowy Alei Wojska Polskiego na odcinku od Żeromskiego do Sybiraków z powstaniem parkingu przy Rataja na terenie obecnych ogródków działkowych – dzieli mieszkańców miasta. Jedni twierdzą, że zwiększenie przepustowości w tej części miasta jest ważne, inni z kolei twierdzą, że w Olsztynie są ulice, których remont byłby bardziej trafioną inwestycją. Prezydent Olsztyna co prawda twierdził, że droga nie powinna zostać poszerzana, jednak jak wiadomo musi ona spełniać wymogi drogi krajowej z prawdziwego zdarzenia. Jak się okazuje miasto inwestycję musi zrealizować zgodnie z wcześniejszymi warunkami ministerialnymi, które ratusz przyjął zanim doszło do przebudowy Artyleryjskiej i pierwszego odcinka al. Wojska Polskiego.

Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć Urząd Miasta wysłał do Ministerstwa Infrastruktury wniosek o dopuszczenie zmiany parametrów przebudowy Wojska Polskiego. Na zlecenie ratusza firma Arkas Projekt przygotowała warianty przebudowy drogi.

Co ciekawe, wszystkie warianty zaproponowane przez Arkas zakładają spore poszerzenie obecnej drogi, czego chciał uniknąć Prezydent Olsztyna. Tylko dwa z wariantów przedstawiają poszerzenie pasa drogowego kosztem zaledwie kilku drzew, pozostałe warianty zakładają wręcz masową - jak na tak krótkim odcinku - wycinkę drzew.

Wariant pierwszy zakłada budowę ulicy dwujezdniowej, czteropasowej z poszerzeniem pasa drogowego o 110 metrów kwadratowych, budowę jednostronnej ścieżki rowerowej i obustronnych chodników. W tym przypadku założono, że do wycinki trzeba byłoby przeznaczyć 53 drzewa. Koszt realizacji tego wariantu to 16,8 mln złotych.

Wariant drugi opiera się na poszerzeniu pasa drogowego o 900 metrów kwadratowych i stworzeniu drogi dwujezdniowej dwupasowej z zabezpieczeniem na torowisko tramwajowe. W tym przypadku również zaplanowano jednostronną ścieżkę rowerową i obustronne chodniki. Liczba drzew do wycięcia - 62. Ten wariant kosztowałby 16,6 mln złotych.

Kolejny wariant zakłada budowę ulicy jednojezdniowej dwupasowej z dodatkowymi pasami dla skręcających w lewo. Ścieżka rowerowa i chodniki - miałyby wyglądać tak jak w poprzednich wariantach. By zrealizować ten wariant należałoby poszerzyć drogę o około 600 metrów kwadratowych. Wariant przewiduje budowę zatok postojowych i wycinkę zaledwie 3-4 drzew. Koszt tego wariantu to 14,7 mln złotych.

Większa liczba zatok postojowych i autobusowych - to założenia kolejnego wariantu wartego 14,8 mln złotych. W tym wypadku miałaby powstać droga jednojezdniowa dwupasowa z dodatkowymi pasami dla skręcających w lewo. W tym przypadku również poszerzenie drogi wyliczono na około 600 metrów kwadratowych.

Ostatni wariant wart 15,6 mln złotych zakłada spore poszerzenie pasa drogowego, bo o 1050 metrów kwadratowych. Powstałyby obustronne chodniki i ścieżki rowerowe również po obu stronach. Miałaby powstać droga jednojezdniowa dwupasowa z pasami dla skręcających w lewo i zatokami postojowymi. W tym przypadku należałoby wyciąć 63 drzewa.


Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl