- Spotkaliśmy się z nowym Dyrektorem Zarządzającym FCC Rejon Europa - Jordim Ferrando Cuadradasem - poinformował Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna – nasza ścisła współpraca z wykonawcą zadania jest bardzo ważna
Podczas spotkania omawiano terminy rozpoczęcia poszczególnych etapów budowy torowiska i nowych ulic.
- Niepokoiliśmy się o stan projektowania poszczególnych etapów. To w tej chwili najważniejszy element, który może przyśpieszyć realizację inwestycji – informuje Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna. Mamy do rozwiązania kilka problemów związanych z położeniem sieci czy oświetlenia, bo stawiamy na szersze pasy zieleni – dodaje prezydent.
Spotkanie dotyczyło także procedur uzyskiwania pozwolenia na budowę oraz postępów przy realizacji torowiska przy ul. Płoskiego.
Hiszpanie fragment torowiska na ulicy Płoskiego kończyć będą dwa miesiące. Ulicą Obiegową, czyli łącznikiem ulicy Sikorskiego, Żołnierskiej i Piłsudskiego wykonawca zajmie się w maju. Z kolei w czerwcu ma ruszyć budowa pozostałego odcinka głównej linii, czyli torowiska wzdłuż ulic Żołnierskiej i Kościuszki oraz toru technicznego wzdłuż Dworcowej i Towarowej, do zajezdni MPK. Te prace mają zająć nieco ponad rok, czyli do pierwszych dni czerwca 2014 roku. Od lipca tworzony będzie odcinek linii od przystanku końcowego na Jarotach (skrzyżowanie Witosa i Kanta) do początku przyszłej ulicy Obiegowej. Zajezdnia tramwajowa przy Kołobrzeskiej zacznie powstawać w sierpniu 2013 roku, a jej budowa trwać będzie do końca czerwca 2014 roku. W tym samym czasie powstanie też tymczasowa zajezdnia autobusowa przy al. Sikorskiego, naprzeciwko Reala. Jednotorowa odnoga do Kortowa, wzdłuż ulicy Tuwima powstawać będzie od czerwca 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku. Z kolei - również jednotorowy - odcinek do Wysokiej Bramy, prowadzący wzdłuż al. Piłsudskiego i 11 Listopada będzie w budowie od sierpnia 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz