Prezes Grupy WM, Maciej Matera: ‘’Potwierdzam, że firma w 2020 roku zanotowała stratę w wysokości 3,994 mln zł’’

Prezes Grupy WM, Maciej Matera: ‘’Potwierdzam, że firma w 2020 roku zanotowała stratę w wysokości 3,994 mln zł’’
Siedziba "Gazety Olsztyńskiej" na Tracku
Fot. Screen z Google Street View

Maciej Matera, prezes Grupy WM przyznał w rozmowie z Adamem Sochą (opublikowaną na stronie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich), że nowe władze nie zwalniały pracowników, jednocześnie dodał, że zasadnicza część wynagrodzenia dziennikarzy została obniżona, ale stworzono nowy sposób premiowania.

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich opublikowało na swojej stronie rozmowę Adama Sochy z Maciejem Materą, prezesem Grupy WM (wydawcy m.in. „Gazety Olsztyńskiej”). Matera odniósł się do informacji medialnych dotyczących zwolnień oraz obniżenia pensji dziennikarzom w GO. Opowiedział też o planach na przyszłość.

Nowy prezes powiedział, że Grupa WM w chwili przejęcia przez Andrzeja Senkowskiego była w bardzo złej sytuacji finansowej.

– Kupno firmy przez pana Andrzeja Senkowskiego uratowało „Gazetę Olsztyńską”. Dane podawane przez Presserwis dotyczące wynagrodzeń to obraz jej historii. My skupiamy się na jej przyszłości, w której nie planujemy zwolnień dziennikarzy i nie zwolniliśmy żadnego dziennikarza – powiedział w rozmowie z dziennikarzem SDP Maciej Matera.

Zaznaczył, że mogły zdarzyć się pojedyncze przypadki, jak np. kończąca się umowa osób na stażu lub przejście na emeryturę. Wspomniał o umowach kontraktowych, które wygasły we wrześniu.

– I z tego tytułu może powstało wrażenie, że zwalniamy pracowników. A my po prostu przeanalizowaliśmy zasadność tych umów w kontekście rozwoju i nowych potrzeb firmy i niektórych z nich nie przedłużyliśmy – wyjaśnił Matera.

Przyznał, że rzeczywiście doszło do zmniejszenia wynagrodzenia, w zasadniczej jego części. Zaznaczył, że bez tego kroku, nie można by było wyprowadzić firmy z generowania strat.

I dodał: – Natomiast nie zmniejszyliśmy prowizji, funduszu honoraryjnego dziennikarzy oraz stworzyliśmy nowy dodatkowy sposób premiowania. W nowym systemie wynagrodzenia najlepsi dziennikarze i inni pracownicy mają szansę zarabiać znacznie lepiej niż poprzednio. Jestem pewien, że wielu pracowników na tym skorzysta.

Maciej Matera powiedział, że na obecną chwilę zatrudnionych jest ponad 60 dziennikarzy, a zdecydowana większość na umowy o pracę.

Potwierdził również, że firma przed przejęciem w 2020 roku zanotowała stratę w wysokości niemalże 4 mln zł, dlatego też nowy właściciel postanowił dokapitalizować spółkę. Wdrażany jest także plan mający na celu zmianę jej funkcjonowania, aby zminimalizować straty.

Matera odniósł się również do nakładu papierowej wersji GO.

– Według najnowszych danych Polskich Badań Czytelnictwa średnia dzienna sprzedaż „Gazety Olsztyńskiej” i „Dziennika Elbląskiego” to 4343 egz. Ratujemy „Gazetę”, odbywa się to w sposób nie zakłócający jej regularnego wydawania. Już wiemy, że nie zaliczymy ani jednego dnia przestoju. Musieliśmy się bardzo spieszyć, bo reaktywowanie tytułu, po kilku tygodniach czy miesiącach nieistnienia na rynku, wymagałaby bardzo dużych nakładów finansowych – wyjaśnił prezes Grupy WM.

Adam Socha zapytał, w jakim celu Andrzej Senkowski kupił koncern prasowy (przypomnijmy, że jest związany z branżą motoryzacyjną – jest założycielem firmy Polcar zajmującej się dystrybucją części do aut osobowych).

– Ideą pana Andrzeja Senkowskiego było ratowanie zasłużonej dla Warmii i Mazur gazety, ze 135-letnią tradycją, aby służyła całej społeczności tego regionu. Pan Andrzej Senkowski nie patrzy na Grupę WM jak na inwestycję finansową czy na dywersyfikację swojej działalności biznesowej, ale oczywiście to nie oznacza, że firma ma generować straty – odpowiedział Maciej Matera.

Dodał, że podobnie jak cała branża, także papierowe wydanie oraz portal „Gazeta Olsztyńska” będą się zmieniać, aby sprostać nowym wyzwaniom.

Komentarze (22)

Dodaj swój komentarz

  • babcia 1 2022-02-21 19:17:55 83.9.*.*
    Za rządów Tokarczuka GO była tubą totalnej opozycji, KODofilów itp pedziofilów.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • sdfsdfas 2021-10-24 10:49:44 185.135.*.*
    Ile wam zapłącili za artykuł reklamowy? omnibusy... :D
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 1
  • det 2021-10-23 17:42:43 31.0.*.*
    powinni zmienić redaktora naczelnego i wywalić na zbity ryj cenzora tej ratuszowo-peowsko-kodowskiej pseudogazety
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 3
  • docho 2021-10-23 13:23:21 178.42.*.*
    Gazeta skręciła na lewo, a to powoduje że nie da sie tego czytać .Propagowanie zboczeń , wywiady ze zboczeńcami itd. To tak jakby budowlaniec budował domy dla rodzin bez fundamentu ,ścian i dachu i jedyne co podlegałoby sprzedazy to dziura w ziemi ( d....ie)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 3
  • CyklopT 2021-10-23 09:35:17 188.47.*.*
    a będzie polskie wydanie? czy tylko po rosyjsku?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 0
  • Anty ratusz 2021-10-23 08:36:29 37.30.*.*
    Te gówno wspierające burdel ratuszowy nikomu nie potrzebne , na wsi Olsztyn syf a oni piszą że pięknie jest , pomylency
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 7
  • wystarczy 2021-10-23 05:25:00 195.136.*.*
    tej szmaty i zarządu. Szkoda tylko Dziennikarek... ***** ***
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • Tako 2021-10-22 22:09:54 95.160.*.*
    Od lat GO pracowała sobie na tę "pozycję" dodatkowo zapaść prasy drukowanej i są efekty. Szkoda tradycji i wielu dobrych dziennikarzy sprzed lat.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 1
  • alex 2021-10-22 20:08:34 95.160.*.*
    Ta gazeta nie powinna istnieć -nic ciekawego tam nie ma
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 1
  • CyklopT 2021-10-22 17:38:05 188.47.*.*
    nie zwolnili dziennikarzy bo ich tam nie ma LOL
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 1
2147382000
2147382000