Dziś jest: 29.04.2024
Imieniny: Bogusława, Katarzyny
Data dodania: 2022-09-06 13:00

Monika Smolik

Peron w Pasłęku został przebudowany. Wartość inwestycji to 4 mln zł

Peron w Pasłęku został przebudowany. Wartość inwestycji to 4 mln zł
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

W Pasłęku, na trasie Bogaczewo-Olsztyn, podróżni wygodniej mogą podróżować. Peron został przebudowany i przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. To jedna z sześciu inwestycji realizowanych w województwie warmińsko-mazurskim w ramach „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

reklama

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły przebudowę peronu na stacji Pasłęk, na linii Olsztyn-Bogaczewo. To trasa którą podróżni jadą z Olsztyna do Elbląga i Trójmiasta.

– Konsekwentnie prowadzimy działania na rzecz likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i poprawy dostępu do kolei, również dla mieszkańców mniejszych miejscowości w województwie warmińsko-mazurskim. Wszystko to dzięki Programowi Przystankowemu, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2025 roku miliard zł na budowę i modernizację przystanków – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

– Dzięki realizacji rządowego programu budowy przystanków kolejowych w całej Polsce,, mieszkańcy zyskują lepszy dostęp do kolei, czyli najbardziej ekologicznego środka transportu. W zależności od potrzeb przebudowujemy perony - jak w Pasłęku lub budujemy nowe przystanki np. w Nikielkowie, Kolnie i Wietrzychowie. Pasażerowie mogą korzystać z pociągów bezpieczniej i wygodniej – dodaje Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Podróżni korzystają z nowego wyższego peronu, wyposażonego w antypoślizgową nawierzchnię. Są nowe wiaty i ławki, a także nagłośnienie, oznakowania i gabloty z rozkładem jazdy. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mają do dyspozycji ścieżki dotykowe i pochylnię. Rowerzyści mogą zostawić jednoślady pod wiatą i kontynuować podróż pociągiem.

Inwestycja była realizowana w formule „projektuj i buduj" Wartość prac na stacji Pasłęk to około 4 mln zł netto.

Program Przystankowy 2020-2025 realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Program jest komplementarny z Krajowym Programem Kolejowym oraz Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 r.

W województwie warmińsko-mazurskim projekt przystankowy obejmuje 6 lokalizacji. Trwają prace przy budowie nowego przystanku w podolsztyńskiej miejscowości Nikielkowo. Tuż obok linii kolejowej Olsztyn-Korsze powstaje konstrukcja pierwszego z dwóch 150-metrowych peronów wraz z dojściem na wiadukt drogowy na ul. Lawendowej.

Na linii Olsztyn-Korsze budowane będą także dwa perony na nowym przystanku Kolno. Wykonawca porządkuje teren i przygotowuje grunt, na którym staną konstrukcje peronów.

Dostęp do kolei ma zwiększyć także nowy przystanek Wietrzychowo na linii Olsztyn-Działdowo. W najbliższych dniach wykonawca rozpocznie przygotowania do inwestycji. Roboty rozpoczną się od prac ziemnych.

W Łankiejmach wsiadanie i wysiadanie z pociągów mają ułatwić wyższe, po przebudowie, dwa perony. W Działdowie rozbudowa peronów pozwoli na obsługę dłuższych składów. Wykonawcy obu inwestycji są na etapie pozyskiwania pozwoleń na budowę i opracowywania projektu przebudowy.

W ostatnich latach powstało 5 nowych przystanków: Olsztyn Likusy przy ul. Bałtyckiej, Olsztyn Redykajny przy ul. Hozjusza, Olsztyn Jezioro Ukiel w pobliżu jeziora oraz Zespołu Szkół Elektronicznych i Zespołu Szkół Ekonomicznych – na linii z Olsztyna Głównego do Olsztyna Gutkowa. Wcześniej powstały przystanki Olsztyn Śródmieście w centrum Olsztyna, Olsztyn Dajtki oraz Pisz Wschodni.

Komentarze (1)

Dodaj swój komentarz

  • Doktur inrzynier Pjoter zjebowicz 2022-09-07 01:07:34 5.184.*.*
    I gitara. Beton won.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0

www.autoczescionline24.pl