Pracownicy zatrudnieni przez hiszpańskiego wykonawce wrócą do pracy dopiero wtedy, kiedy pozwolą na to warunki atmosferyczne. Według prognoz pogody – po świętach w naszym mieście wreszcie rozpocznie się długo oczekiwana wiosna. Jeśli tak się stanie – prace przy budowie linii tramwajowej ruszą pełną parą.
Jak zapewniają urzędnicy pracujący przy projekcie tramwajowym obecnie trwają prace projektowe. Do ratusza wpłynęły projekty większości odcinków sieci tramwajowej.
- Ostatnim, na który czekamy, jest projekt odnogi prowadzącej pod Wysoką Bramę. W tym wypadku opóźnienie wynika z konieczności przeprojektowania otoczenia końcowego przystanku tramwajowego u wrót Starego Miasta – po odkryciu pozostałości gotyckich fortyfikacji na przedmurzu Wysokiej Bramy zapadła decyzja o przeniesieniu przystanku na pl. Jedności Słowiańskiej – czytamy na ratuszowej stronie tramwaje.olsztyn.eu.
Po zakończeniu prac na Płoskiego, wykonawca zajmie się ulicą Obiegową, czyli łącznikiem ulicy Sikorskiego, Żołnierskiej i Piłsudskiego. Z kolei w czerwcu ma ruszyć budowa pozostałego odcinka głównej linii, czyli torowiska wzdłuż ulic Żołnierskiej i Kościuszki oraz toru technicznego wzdłuż Dworcowej i Towarowej, do zajezdni MPK. Te prace mają zająć nieco ponad rok, czyli do pierwszych dni czerwca 2014 roku. Od lipca tworzony będzie odcinek linii od przystanku końcowego na Jarotach (skrzyżowanie Witosa i Kanta) do początku przyszłej ulicy Obiegowej. Zajezdnia tramwajowa przy Kołobrzeskiej zacznie powstawać w sierpniu 2013 roku, a jej budowa trwać będzie do końca czerwca 2014 roku. W tym samym czasie powstanie też tymczasowa zajezdnia autobusowa przy al. Sikorskiego, naprzeciwko Reala. Jednotorowa odnoga do Kortowa, wzdłuż ulicy Tuwima powstawać będzie od czerwca 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku. Z kolei - również jednotorowy - odcinek do Wysokiej Bramy, prowadzący wzdłuż al. Piłsudskiego i 11 Listopada będzie w budowie od sierpnia 2013 roku do końca kwietnia 2014 roku.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz