PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą na modernizację torowiska z Olsztyna do Dobrego Miasta

PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą na modernizację torowiska z Olsztyna do Dobrego Miasta
Przystanki kolejowe na trasie Olsztyn Główny-Gutkowo jeszcze nie zostały do końca zbudowane. PKP PLK SA zapowiedziało modernizację odcinka Gutkowo-Dobre Miasto
Fot. Paweł Michno

W środę odbyła się wideokonferencja, podczas której kierownictwo PKP Polskich Linii Kolejowych SA poinformowało o podpisaniu umowy o wartości 165 mln zł z wykonawcą prac mającym zmodernizować linię kolejową na odcinku Olsztyn Gutkowo-Dobre Miasto.

Podpisana dziś umowa na prace na linii Olsztyn-Braniewo na odcinku Olsztyn Gutkowo-Dobre Miasto, to konsekwentne zwiększanie możliwości kolei w województwie warmińsko-mazurskim. Podróżni zyskają pięć dostępniejszych stacji i przystanków, podróże będą bardziej atrakcyjne, a lepsza oferta transportu towarów koleją pozwoli na rozwój ekologicznego transportu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dodał, że dzięki tej inwestycji poprawią się warunki obsługi pasażerów nie tylko na olsztyńskich dworcach i stacjach, ale także w Dobrym Mieście, Bukwałdzie, Cerkiewniku i Swobodnej.

Podróżni, dzięki podniesionym peronom, będą mogli swobodnie wsiadać do pociągów. Oprócz tego zaplanowano zainstalować nowe, LED-owe oświetlenie i wyposażyć przystanki w wiaty i ławki. Dla większej wygody zainstalowane mają być również czytelne rozkłady jazdy. Modernizacja ułatwi podróżowanie także osobom niepełnosprawnym.

Zwiększamy w Polsce rolę kolei w podróżach regionalnych i dalekobieżnych oraz w przewozie ładunków, gdyż to najbardziej przyjazny środowisku środek transportu. Do równomiernego rozwoju komunikacji wykorzystujemy środki budżetowe oraz unijne. Podpisana dziś umowa na trasę Olsztyn Gutkowo-Dobre Miasto zwiększy dostępność i możliwości kolei w województwie warmińsko-mazurskim. Polska kolej staje się coraz bardziej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Modernizacja trasy pozwoli na pokonanie trasy Olsztyn Główny-Dobre Miasta w pół godziny. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwinąć prędkość do 100 km/h, natomiast składy towarowe będą mogły kursować z prędkością do 70 km/h.

Projekt obejmuje kompleksową wymianę ponad 20 km torów oraz rozjazdów. Wyższy poziom bezpieczeństwa i sprawny przejazd pociągów zapewni nowe lokalne centrum sterowania w Gutkowie oraz montaż nowych urządzeń na stacjach w Olsztynie Gutkowie i Dobrym Mieście. Podobne efekty przyniesie przebudowa 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Rewitalizacja obejmie 50 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty kolejowe.

Inwestycję z udziałem środków unijnych z RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego zaplanowano na lata 2021-2023.

Przypomnijmy, że jest to kontynuacja modernizacji linii kolejowej Olsztyn-Braniewo. Prace są nadal prowadzone na odcinku Olsztyn Główny-Olsztyn Gutkowo, gdzie wymieniono tory, a wykonawca buduje nowe przystanki.

Roboty są prowadzone także na odcinku Dobre Miasto – Orneta, gdzie PLK za ok. 60 mln zł ze środków własnych, ułożyły nowe tory i remontują 38 obiektów inżynieryjnych. Dla wygody podróżnych przebudowany będzie peronu w miejscowości Bzowiec.

Czytaj również:

Przystanki kolejowe na Likusach i Redykajnach zostaną oddane z opóźnieniem

Komentarze (12)

Dodaj swój komentarz

  • Zdr 2021-04-15 10:15:08 81.190.*.*
    PKP chętnie remontuje, ale po remontach nie sprząta. Wyglada na to, że nie kontrolują podwykonawców. Śmieci wzdłuż trakcji po remoncie na odcinku Dworzec Zachodni aż do Elektronika leżą wszędzie. Przed remontem było czysto. Na rozjeździe torów za Zachonim (na Warszawę i Gdańsk) leżą wysypiska gruzu po remoncie trakcji i budynku transformatorowni. Hałdy gruzu i śmieci wepchnięte w kępy krzaków i pod drzewa. Tak wyglada wjazd do centrum miasta wojewódzkiego od strony Warszawy i Trójmiasta - wstyd. Po za tym remont przebiega raczej dobrze. Posprzątajcie po sobie proszę...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • Monia989 2021-04-15 09:01:08 82.160.*.*
    [Komentarz został usunięty przez administrację serwisu]
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Co z Dworcem Glownym 2021-04-15 07:18:03 188.146.*.*
    Dlaczego nie piszecie o tym że przetarg na Dworzec Główny został przełożony po raz enty? To jest skandal już na skalę ogólnopolska ? Kto się tym zainteresuje? Gdzie jest prokuratura ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • fer 2021-04-14 23:33:21 31.0.*.*
    Gdyby tak jeszcze przystosować dla osób niepełnosprawnych dworzec zachodni w Olsztynie, bo od strony Konopnickiej do budynku dworca i na peron I jest podjazd i na tym koniec, peron 2 i 3 jest nieosiągalny dla kobiet z dzieckiem na wózku czy inwalidy, są atrapy wind które nie nadają się do niczego, od strony artyleryjskiej na perony nie ma możliwości dostania się na wózku ale wejście od strony artyleryjskiej jak i konopnickiej należą do miasta, widać to zresztą po brudzie jaki tam panuje, pkp sprząta swój odcinek a miasto nie sprząta może takk działacze kodu, platformy i dziennikarze którzy tak lobbowali za obecną władzą wzieliby miotły do ręki i posprzątali a przy okazji pomogli by niepełnosprawnym podróżnym w przemieszczaniu się tunelem
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 3
  • ? 2021-04-14 23:08:52 188.146.*.*
    No dobra. PLK wyremontuje te tory, ale kasę na pociągi będą dawać Przewozy Regionalne. A z tym zawsze jest problem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Pedroszka 2021-04-14 21:14:39 195.136.*.*
    A kto będzie wykonawcą tej inwestycji? Nic o tym nie napisaliście...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0