Peking to Paris Motor Challenge

Rajd Peking to Paris Motor Challenge zorganizowano w 100-lecie pamiętnego rajdu 1907 roku. Jest to już trzecia z kolei edycja (po rajdach z 1987 i 1997) wyprawy na trasie z Pekinu do Paryża.

Rajd Peking to Paris Motor Challenge zorganizowano w 100-lecie pamiętnego rajdu 1907 roku. Jest to już trzecia z kolei edycja (po rajdach z 1987 i 1997) wyprawy na trasie z Pekinu do Paryża. Uczestnikami rajdu są zawodnicy z całego Świata – ze wszystkich kontynentów. Przygotowali oni do startu w rajdzie samochody, które zostały wyprodukowane niemal 100 lat temu. W niedzielę, 24 czerwca w samo południe na polsko-litewskim przejściu granicznym Budzisko przywitani zostali uczestnicy rajdu. Kawalkada zabytkowych pojazdów odwiedziła Suwałki i Olecko aby po czterech próbach sportowych zaplanowanych tego dnia nieopodal Giżycka udać się na uroczystą metę etapu na rynku w Mikołajkach. Następnego dnia rano uczestnicy Rajdu Pekin-Paryż 2007 ścigali się na trzech innych próbach w okolicach Jory, Rynu i Giżycka. Dalej udali się m.in. przez Olsztyn – do Gdańska. Spędzą tam prawie dwa dni na odpoczynku przed finiszowym etapem przez Niemcy do Paryża. 27 czerwca Rajd wyruszy o godz. 07:00 z Gdańska na liczący niemal 600 km etap do Poczdamu (Niemcy), którego metę przewidziano ok. 21:00. Tego dnia „zabytkowi rajdowcy” odwiedzą Kaszuby; z Kartuz rajd przemknie przez Sierakowice, Trzebielino (09:45), Miastko, Biały Bór, Szczecinek, Połczyn Zdrój, Świdwin (12:33), Łobez, Dobrą i Maszewo (13:52). Wyróżnione nazwy miejscowości – to miejsca, gdzie usytuowano Punkty Kontroli Przejazdu. Od godz. 14:20 nastąpi przeprawa przez polsko-niemieckie przejście graniczne w Kołbaskowie. W klasyfikacji rajdu biorą udział samochody podzielone na trzy kategorie: Pioneer, Vintageant i Classic. Kategoria Pioneer to auta, które powstały do 1921 roku – w rajdzie jest ich 19. Vintageant to najliczniejsza kategoria obejmująca samochody budowane do roku 1941 – w rajdzie uczestniczy ich 77. Najmłodsza kategoria (38 aut) to Classic. Są to auta wyprodukowane przed 1961 rokiem, ale organizatorzy (The Endurance Rally Association) dopuścili do udziału kilka młodszych samochodów – aż do 1969 roku. Wszystkie samochody przed startem do rajdu miały przeprowadzone szczegółowe badanie kontrolne. Sprawdzano oryginalność budowy aut. Wymagano (oprócz kategorii Pioneer) aby samochody wyposażone zostały we wszystkie niezbędne urządzenia zapewniające bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz