W czerwcu ubiegłego roku radni przyjęli uchwałę o przystąpieniu do prac nad planem zagospodarowania terenu obejmującego obszar olsztyńskiego dworca. Wciąż jednak finalny dokument nie został skończony i przyjęty.
Inwestor, który już w lutym ubiegłego roku zapowiadał, że jeśli przez około 7 miesięcy powstanie plan zagospodarowania przestrzennego, to wybudowanie kompleksu jest możliwe do 2014 roku – wciąż czeka na przyjęcie dokumentu. Grupa kapitałowa Retail Provider ( właściciel olsztyńskiego PKS-u – red.) znalazła nawet partnera strategicznego zapewniającego pełne finansowanie projektu, a także rozpoczęła prace nad komercjalizacją galerii handlowej, która powstanie w ramach inwestycji.
Projekt nowych dworców PKP i PKS, uzupełniony o segment komercyjny, będzie pierwszym w tej części Polski zintegrowanym centrum komunikacyjnym. Priorytetem Retail Provider jest jak najszybsza realizacja funkcji transportowej obiektu, tak, aby wykorzystać dobrą passę turystyki przyjazdowej do Warmii i Mazur. Wzmożony ruch Rosjan do północnej Polski to efekt umowy o małym ruchu granicznym ratyfikowanej w czerwcu 2012 r. Retail Provider, który jest jednocześnie właścicielem PKS w Olsztynie S.A. zamierza wprowadzić do rozkładu jazdy regularne połączenia autobusowe na trasie Olsztyn – Kaliningrad.
- Traktujemy to przedsięwzięcie jako nasz wkład w promocję Olsztyna za granicami kraju – komentowali przedstawiciele Retail Provider. - To miasto ma z roku na rok coraz większy potencjał. Realizacja Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, którą wkrótce rozpoczniemy zdynamizuje rozwój Olsztyna i skieruje miasto na właściwe tory.
Na Zintegrowane Centrum Komunikacyjne składać się będzie dworzec kolejowy, autobusowy z galerią handlową (180 punktów handlowo-usługowych-red.), ale i przystankami autobusowymi i tramwajowymi. Na dachu budynku przewidziany jest parking na 900 aut. W planach jest również przejście podziemne z dworca na Zatorze. Inwestor zakłada również budowę mieszkań komunalnych.
Komentarze (10)
Dodaj swój komentarz