FLIRT3 jest pierwszym w kraju dalekobieżnym pociągiem trzeciej generacji, spełniającym najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Obecnie trwają dalsze testy. Pierwszy FLIRT przechodzi oficjalny proces pozyskiwania homologacji, a 3 są testowane na torach doświadczalnych Instytutu Kolejnictwa. 7 kolejnych pojazdów jest złożonych. Trwają prace nad ich uruchomieniem.
- 11 z 20 pojazdów FLIRT3 dla PKP Intercity jest już gotowych – 4 z nich są testowane na torach doświadczalnych, a pozostałe znajdują się w fazie uruchomienia w naszym zakładzie w Siedlcach - mówi Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.
Pozostałych 9 składów jest na zaawansowanym etapie produkcji. Obecnie siedlecka fabryka Stadlera koncentruje się na realizacji zamówienia dla PKP Intercity.
- Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października tego roku - mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.
Nowe pociągi będą kursować w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, zapewniając wysoki komfort podróży w atrakcyjnej cenie.
Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Obsłużą one linie: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz