Dziś jest: 29.03.2024
Imieniny: Eustachego, Helmuta
Data dodania: 2016-11-28 09:04

ol

Niemal rok z tramwajem. Jakie wnioski?

Drogowcy podsumowali ostatnie dziesięć miesięcy funkcjonowania komunikacji miejskiej po zmianach związanych z powrotem tramwajów do Olsztyna. Z dokumentu wynika, że przybyło osób korzystających z transportu zbiorowego, a przy tym zwiększyła się liczba sprzedanych biletów.

reklama

Przypomnijmy, oficjalnie linie tramwajowe w Olsztynie ruszyły 19 grudnia ubiegłego roku. Dziś po niemal roku od uruchomienia nowego środka transportu w stolicy regionu Prezydent Olsztyna zaprezentował wnioski płynące z dwóch dokumentów dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej w stolicy regionu. Mowa o przygotowywanej przez zewnętrzną firmę koncepcji optymalizacji oferty przewozowej olsztyńskiej komunikacji miejskiej po realizacji kolejnego etapu rozbudowy sieci tramwajowej oraz analizie skutków wdrożenia nowego układu komunikacyjnego, za którą z kolei odpowiadają olsztyńscy drogowcy. Oba dokumenty pokazują wspólne wnioski.

- Wnioski z obu dokumentów są podobne: warto stawiać na tramwaj, ale ze świadomością, że dla pełnej optymalizacji ekonomicznej jego udziału w komunikacji publicznej niezbędne jest podwojenie kilometrów trakcji oraz liczby pojazdów i tras. Celem powinno być doprowadzenie do przynajmniej 30-procentowego udziału tramwaju w przewozach pasażerskich – informuje prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Jak wynika z raportu ZDZiT, przez 10 miesięcy od momentu zmian w układzie komunikacyjnym odnotowano sześcioprocentowy wzrost wpływów ze sprzedaży biletów na przewozy zbiorowe (tj. do 1,59 mln zł). Drogowcy pokazują również, że w badanym okresie ze środków transportu miejskiego skorzystało w sumie 130 485 osób, z czego 111 644 osoby (85,6 proc.) wybrało autobusy miejskie a 18 841 osób (14,4 proc.) tramwaje. Liczba pasażerów jest większa niż w 2012 i 2014 roku. To dane dotyczące dni roboczych. W soboty zaś wskaźnik korzystania z tramwajów wzrastał z prezentowanych 14,4 proc. do 19,1 proc., a w niedziele – do 21,5 proc.

- Być może były to przejazdy poznawcze i wycieczkowe, było nie było na tramwaj czekaliśmy 50 lat – komentuje prezydent Grzymowicz.

Według innego wskaźnika udział tramwajów w tzw. działalności eksploatacyjnej olsztyńskiej komunikacji miejskiej wynosi tylko 9,61 proc., ale ich udział w przewozach stanowi już 15,31 proc. i jest lepszy od najlepszych wskaźników autobusowych.

- Konkluzja może być tylko optymistyczna. Tramwaj wkradł się na dobre w nasze serca i pewnie już ich nie opuści – dodaje prezydent Olsztyna.

Źródło: grzymowicz.pl/własne

Komentarze (14)

Dodaj swój komentarz

  • Tiktak 2017-01-24 13:24:00 94.254.*.*
    Mieszkam na przedmiesciach Olsztyna. Z chęcią przejechał bym się Olsztyńskim tramwajem ale miasto mi nie pozwala bo nie mam gdzie zaparkować moim samochodem. Przecież (jeśli się uda) opłata za parking plus bilet tramwajowy to wychodzi jakas paranoja. Zresztą chciałem raz zorganizować wycieczkę dla mojego syna. Straciliśmy dwie godziny i nerwy bo tramwaj nie przyjechal. :-( Przykre doświadczenie. Miasta które szanują komunikację publiczną budują parkingi na granicy miasta aby.... To takie proste i można zarobić;-)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • olsztynianin 2016-12-13 16:00:59 88.156.*.*
    wniosek jest tylko jeden ZLIKWIDOWAĆ!!!!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • obywatel 2016-11-29 19:06:17 217.99.*.*
    Statystyki zamówione u synka
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • gm 2016-11-29 19:05:02 217.99.*.*
    Kilometrowe korki na wszystkich tramwajowych skrzyżowaniach co za tym idzie czystsze powietrze i mieszkańcy w końcu odetchnęli tlenem
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Greg 2016-11-29 09:34:03 37.248.*.*
    Jak większość kierowców nie przesiadłem się na tramwaj. Sposób realizacji tej inwestycji pogorszył komfort jazdy samochodem. Kierowcy niestety mimo że to największa grupa nie potrafią się zebrać i powalczyć o swoje jak np: rowerzyści tak nieliczni ale zintegrowani. No i mamy miasto dla rowerów i tramwajów. A kierowcy jak zagłosujecie tak macie - czas do przemyśleń w korku.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • Krychacz 2016-11-28 17:30:31 82.139.*.*
    Czarne na białym widać, że trzeba tramwaje z Olsztyna usunąć. Grzymowicz za to zapłaci...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • krzroy 2016-11-28 11:56:46 81.190.*.*
    Statystyki: Przez rok z tramwaju skorzystało 18841 osób. Dzielimy na 365 dni, wychodzi 52 osoby średnio dziennie. Dzielimy na 15 tramwajów = 3,5 osoby/1 tramwaj/1 dzień. Po prostu oszałamiający sukces! Dla pełnego obrazu: W godzinach szczytu popołudniowego samochodem z Poprzecznej na Nagórki przeciętny czas przejazdu około godziny. Srednia szybkość 7 km/godz. Czas przejazdu wydłużył się min. dwukrotnie. Budujmy następne linie! Czas przejazdu będzie 2 godziny!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 5
  • Diuks 2016-11-28 10:14:46 46.113.*.*
    wniosek jest jeden...40% czasu spędzonego za kierownicą spędzamy na czerwonym świetle bo tramwaj jedzie:)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 10 3
  • Mieszkaniec 2016-11-28 09:33:45 37.248.*.*
    Genialne. Najpierw zakorkowac ulice, by po roku powiedzieć, że tramwaje ratuja nam życie i coraz wiecej ludzi wybiera ten srodek transportu. Co za obłuda.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 4

www.autoczescionline24.pl