Przypomnijmy, portal turystyczny miasta Olsztyna ma kosztować ponad pół miliona złotych, z czego unijne dofinansowanie wynosi 85 procent. Z założenia, portal ma wykorzystywać najnowocześniejsze technologie i służyć turystom do zaplanowania wypoczynku w Olsztynie i okolicach. Jak wynika z podawanych przez Urząd Miasta informacji - portal ma być oddany do użytku w 2014 roku.
W związku z tym Urząd Miasta postanowił zapytać mieszkańców o to, w jakim kierunku powinny iść kampanie promocyjne miasta.
- Chcemy poznać opinie respondentów na temat planów miasta, m. in. dotyczących uruchomienia Miejskiego Centrum Informacji Turystycznej (czerwiec 2013 r.) oraz portalu turystycznego Olsztyna, na którego utworzenie pozyskaliśmy środki z Unii Europejskiej - czytamy we wstępie internetowej ankiety przygotowanej przez ratusz.
W ankiecie znalazło się między innymi pytanie: Która z inwestycji ma największy wpływ na wzrost atrakcyjności turystycznej Olsztyna? Do wyboru mamy między innymi system full-dome w planetarium, basen „Aquasfera”, ścieżki rowerowe nad j. Długim, nową siedzibę filharmonii, nową siedzibą teatru, zagospodarowanie brzegów j. Ukiel, czy rewitalizację miejskich parków.
Olsztynianie na forach internetowych komentują, że miasto pospieszyło się z ustalaniem daty oddania do użytku tego serwisu. Zdaniem mieszkańców - błędem jest wypuszczenie serwisu w 2014 roku, kiedy nie wiadomo, czy uda się zakończyć w terminie projekt zagospodarowania brzegów Jeziora Krzywego, rewitalizacji placu przed Wysoką Bramą, Parku Centralnego, czy teatru.
- Same wizualizacje nie wystarczą. Co z tego, że turysta zobaczy w serwisie ciekawe obiekty nad Krzywym, czy piękny Park Centralny, jeśli po przyjeździe okaże się, że inwestycje nie zostały skończone, a miasto jest rozkopane – komentuje internauta Maciek.
Miejmy więc nadzieję, że nie odnotujemy falstartu, a portal promocyjny będzie odzwierciedlał stan faktyczny miasta.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz