Przypomnijmy, w pierwszym przetargu na dostawę tramwajów do Olsztyna została wybrana oferta konsorcjum firm Newag z Nowego Sącza i Modertrans z Poznania. Pod koniec lipca zwycięzcy przetargu zostali wezwani do wpłacenia wadium, które miało być gwarancją wywiązania się z wartej prawie 114 mln. złotych umowy. Jednak pieniądze nie wpłynęły. Mimo ustalenia przez ratusz nowej daty podpisania wiążącej umowy dotyczącej zobowiązań i obwarowań karnych dla stron, konsorcjum nie przedłużyło do tego terminu ważności swojego wadium.
Władze miasta musiały ponownie rozpisać przetarg. Zgłosiła się firma Pesa i Solaris, które przy pierwszym przetargu złożyły protest do Krajowej Izby Odwoławczej, twierdząc, że tramwaj oferowany przez Newag i Modertrans nie będzie tak cichy, jak to zadeklarowali producenci.
Na początku lipca KIO odrzuciła protest firm.
W drugim przetargu - najkorzystniejszą okazała się oferta Solarisa. Tu jednak pojawił się kolejny problem. Drugi z oferentów - Pesa - złożył protest do KIO. Szybko jednak postanowiła go wycofać. 12 września Krajowa Izba Odwoławcza oficjalnie zamknęła postępowanie odwoławcze.
W najbliższy piątek w ratuszu władze miasta podpiszą z firmą Solaris ostateczną umowę na dostarczenie 15 tramwajów. Każdy z nich pomieści 234 pasażerów, którzy podróżować będą w pełnym komforcie – tramwaje będą wyposażone w klimatyzację. Umowa opiewać będzie na 120 milionów złotych.
Przypomnijmy, tramwaje zniknęły z Olsztyna w 1965 roku. W 2014 roku olsztynianie ponownie będą mieć do dyspozycji ten rodzaj transportu.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz