Dziś jest: 19.04.2024
Imieniny: Adolfa, Leona, Tymona
Data dodania: 2017-01-13 13:13

Redakcja

Komunikacja miejska w statystyce. Mamy raport

Komunikacja miejska w statystyce. Mamy raport
Fot. Łukasz Kozłowski / archiwum Olsztyn.com.pl

W ubiegłym roku najpopularniejszą linią była ''126'', natomiast wśród tramwajów zwyciężyła ''jedynka''. Wzrosły również wpłwy z biletów - czytamy w raporcie jaki przygotował Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie.

reklama

ZDZiT udostępnił lokalnym mediom raport na temat komunikacji miejskiej w Olsztynie.

- W 2016 roku autobusy przejechały w sumie 7,8 mln kilometrów. To ponad 20 podróży z Ziemi na Księżyc. Tramwaje zrealizowały 850 tys. km; co pozwala ponad 21 razy okrążyć Ziemię - informuje Paweł Pliszka, rzecznik prasowy Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie.

Codziennie tramwajowymi liniami 1, 2 i 3 podróżuje średnio 19 tysięcy pasażerów. - Z naszych badań wynika, że najwięcej osób odbywa podróże linią nr 1 – blisko 9 tys. pasażerów. "Dwójką" jeździ codziennie około 8 tys. osób, a linią nr 3 – trochę ponad 2 tysiące - dodaje Pliszka.

Tramwaje codziennie realizują 9 procent wszystkich tras olsztyńskiej komunikacji miejskiej, a przewożą w sumie 14,5 proc. pasażerów. Codziennie całą siecią komunikacyjną odbywanych jest 130 500 podróży. W miesiąca jest to ponad 3,3 mln pasażerów.

W dniu roboczym do obsługi trzech linii tramwajowych niezbędnych jest 12 składów (trzy stanowią rezerwę techniczną). Linie autobusowe codziennie, w dniu roboczym w szczycie komunikacyjnym obsługiwane są przez 163 pojazdy (to maksymalna liczba).

W 2016 roku wzrosły również wpływy z biletów o 2,4 mln zł.

Najpopularniejsze są trzy linie autobusowe (średnia liczba przewożonych osób dziennie):

* 126 – 10 965 osób
* 117 – 10 462 osoby
* 113 – 8 970 osób

Linie tramwajowe odpowiednio przewożą dziennie:

* 1 – 8859 pasażerów (4 miejsce wśród wszystkich linii)
* 2 – 7824 pasażerów (5 miejsce)
* 3 – 2158 pasażerów (22 miejsce)

Liczba pasażerów/przejazdów dziennie:

* 2012 roku – 128 301
* 2014 roku – 128 967
* 2016 roku – 130 485

Roczny koszt funkcjonowania komunikacji miejskie w Olsztynie:

* w 2017 roku – 83 954 603 zł
* w 2016 roku – 80,5 mln zł
* w 2015 roku – 71,1 mln zł
* w 2014 roku – 71,4 mln zł

Wpływy z biletów:

* w 2014 roku – 32,4 mln zł
* w 2015 roku – 31,6 mln zł
* w 2016 roku – 34 mln zł

W portalu Olsztyn.com.pl dostępne są także aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej:

Rozkład jazdy tramwajów
Rozkład jazdy autobusów MPK

Źródło: własne, ZDZiT Olsztyn

Komentarze (14)

Dodaj swój komentarz

  • Mieszkaniec 2017-01-18 05:06:11 37.248.*.*
    Chyba nikt nie powinien byc zaskoskoczony takimi statystykami. Jakos do pracy trzeba dojechać, ale spokojnie, na wiosne znowy napisza ze Olsztyn przesiadl sie na rowery. Niech zdzit porowna statystyki przed tramwajami. Ile osob jeździło 15 ktorej nie ma i innymi autobusami, ktore zlikwidowano. Pewnie wiecej niz tym alternatywnym srodkiem transportu, a w korkach jak sie stalo tak sie stoi.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2
  • jakaśtam 2017-01-14 10:57:21 88.156.*.*
    Mnie najbardziej wkurza to,że się mnie wlicza do statystycznego pasażera,jeżdżącego nieszczęsnym tramwajem.Że niby wybrałam ten "wspaniały"środek lokomocji.A czy pozostawiono mi wybór????Nie!Bo na moim przystanku nie zostawiono żadnego autobusu.Muszę wsiadać w tramwaj,choć nie mam na to ochoty.Bo się spóźnia-linia nr.3 nagminnie rano jest spóźniona,bo awaria,bo pękła szyna,bo mróz,bo odwilż,bo liście na torach.Ja się spóźniam do pracy,bo nie mam służbowego samochodu za pieniądze podatników...Żal,żenua!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 4
  • krzroy 2017-01-13 18:11:37 81.190.*.*
    Liczymy: Koszt funkcjonowania komunikacji po uruchomieniu tramwajów wzrósł około 9 mln zł. Wpływy z biletów wzrosły o ok 2,5 mln. Ludzi jeździ z grubsza tyle samo bo mieszkańców nie przybyło. Z powyższego wynika, że tramwaje podniosły koszt funkcjonowania (tzn stratę) o ok. 6,5 mln zł. Tyle w roku kosztowała zabawa grzyma w tramwaje. Ile kosztowała mieszkańców chyba nie da się policzyć. Korki, strata czasu, strata pieniędzy na dodatkowo i niepotrzebnie zużyte paliwo, stres i zmęczenie. Mam nadzieję, że przyjdzie czas kiedy tego ratuszowego nieudacznika odpowiednie służby rozliczą
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 8
  • Marian Paździoch 2017-01-13 16:44:03 82.139.*.*
    To co? Pora wydłubywać tory tramwajowe i ogłosić spektakularną klęskę pomysłu Grzymowicza...?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 6
  • inny 2017-01-13 15:23:46 213.73.*.*
    Gdyby trasę jedynki poprowadzono po ulicy Wilczyńskiego, byłaby na pierwszym miejscu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 0
  • @ Diux 2017-01-13 15:22:23 213.73.*.*
    Powiedział ten, co nigdy z komunikacji publicznej nie korzysta.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
  • Diux 2017-01-13 14:41:53 94.254.*.*
    Więc nawet najgorszy z najpopularniejszych autobusów ma więcej klientów niż najlepszy tramwaj, koszta nie zostały zmniejszone, a koszt utrzymania w 2017r. Przez awaryjność może powiększyć się ogromnie, no i te utrudnienia dla pojazdów osobowych...i dalej budujcie tramwaje...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 7
  • Korolow 2017-01-13 14:13:16 213.73.*.*
    kłamstwo, wieksze kłamstwo i ....statystyka
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 5

www.autoczescionline24.pl