W przyszłym tygodniu wykonawca pojawi się na terenie planowanej ul. Obiegowej. Nowa ulica będzie przebiegać od ul. Sikorskiego przez Żołnierską i wychodzić na Piłsudskiego. Obiegowa – nazywana małą obwodnicą Śródmieścia – będzie miała około kilometra długości. Na Obiegowej - od ul. Sikorskiego do ul. Żołnierskiej - powstaną tory tramwajowe. Od Żołnierskiej do Piłsudskiego torów już nie będzie, bo dalsza trasa tramwaju będzie prowadziła ul. Żołnierską.
Harmonogram prac na poszczególnych odcinkach linii tramwajowej:
- ul. Płoskiego – do końca czerwca na tym odcinku prace budowlane powinny zostać zakończone
- ul. Dworcowa i ul. Towarowa (tor techniczny do zajezdni) – tu prace mają potrwać do października br. Obecna organizacja ruchu i pozostawienie kierowcom tylko po jednym pasie na jednej z jezdni będzie obowiązywać tylko w czerwcu i lipcu, później będą występować tylko lokalne ograniczenia w ruchu.
- ul. Tuwima – budowa trwać będzie do końca br. Tymczasowa organizacja ruchu przewiduje lokalne zwężenia jezdni do jednego pasa po stronie północnej.
- ul. Obiegowa – początek prac planowany jest na połowę czerwca
- ul. Witosa - budowa końcowego odcinka torowiska na Jarotach powinna rozpocząć się w lipcu br. 24 maja wykonawca złożył wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli - mówiąc potocznie - ostateczne pozwolenie na budowę
- al. Sikorskiego, ul. Żołnierska, ul. Kościuszki - na ukończeniu są prace projektowe, więc jeszcze w czerwcu wykonawca powinien wystąpić o zezwolenia na realizację inwestycji drogowej
- al. Piłsudskiego i ul. 11 Listopada - tu prace są najmniej zaawansowane z powodu archeologicznej niespodzianki, czyli odkryciem rondeli przed Wysoką Bramą. Projektanci poszukują jeszcze optymalnego rozwiązania i lokalizacji końcowego przystanku przy Starym Mieście.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz