Dziś jest: 21.08.2025
Imieniny: Joanny, Kazimiery, Piusa
Data dodania: 2025-08-21 07:42

Redakcja

Jak zbudować społeczność wokół swojej marki?

Jak zbudować społeczność wokół swojej marki?
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Materiał Partnera

Klient to towar deficytowy! Dlatego marki konkurują już nie tylko asortymentem i jakością produktów oraz usług, ale również o przywiązanie klienta. Solidne relacje z kupującymi nie powstają z dnia na dzień! Zbudowanie silnej społeczności wokół marki to dziś jedno z najcenniejszych aktywów w biznesie. Społeczności kupują chętniej, wracają częściej i promują markę z własnej woli. Jak zatem utorować sobie drogę od jednorazowego klienta do klienta-ambasadora?

reklama

Email marketing - zacznij od solidnej bazy kontaktów

Najprostszym, a zarazem jednym z najskuteczniejszych sposobów, by stworzyć zaangażowaną społeczność wokół swojej marki, jest marketing e-mailowy.

Dlaczego? Bo to Ty kontrolujesz kanał komunikacji, masz bezpośredni kontakt z odbiorcą i możesz budować relację w swoim tempie, krok po kroku. Co więcej, nie potrzebujesz ogromnych budżetów, wystarczy bowiem dobre narzędzie, strategia i konsekwencja. Szczegóły i opis możliwości tego narzędzia dostępny jest pod linkiem: https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/email-marketing.

Oczywistą rzeczą jest, że sercem email marketingu jest baza subskrybentów i to oni stanowią fundament społeczności. Należy zatem zadbać o to, by pozyskiwać tylko te adresy, które są wartościowe i chętne do interakcji. W tym celu wykorzystaj formularze zapisu na stronie, landing pages albo pop-upy. Wspomniane nowoczesne narzędzia mailingowe świetnie ułatwiają ich wdrożenie.

Przywitaj nowego odbiorcę i pielęgnuj różnorodność korespondencji

Dla procesu budowania więzi ważny jest pierwszy kontakt. Ciepły, rzeczowy, osobisty e-mail powitalny kreuje pierwsze wrażenie i otwiera drogę do dalszych interakcji. Jest on także świetną okazją, by przedstawić misję marki i pokazać, czego nowy subskrybent może po niej oczekiwać.

Z kolei by utrzymać zainteresowanie, warto wysyłać różne typy emaili. Wśród najbardziej popularnych warto wymienić:

  • newsletter z aktualnościami;

  • treści edukacyjne;

  • zaproszenia na wydarzenia;

  • oferty i przypomnienia (np. w przypadku porzuconych koszyków).

Takie zróżnicowanie utrzymuje uwagę klienta. Statystycznie, różne formaty mailingów w połączeniu z personalizacją zwiększają skuteczność kampanii – według raportu GetResponse, spersonalizowane maile mają o 30% wyższe otwarcia. Warto to wykorzystać!

Segmentacja, automatyzacja i AI

Droga do budowy zaangażowanej w markę społeczności tkwi w poprawnym segmentowaniu odbiorców z uwzględnieniem ich zachowań, oczekiwań czy historii zakupowej, a także w automatyzacji komunikacji. Dzięki tym zabiegom możesz np. wysłać adresowany mail do osób, które przeglądały konkretny produkt lub nie odwiedzały strony od dłuższego czasu.

Narzędzia, takie jak wizualny kreator automatyzacji, pozwalają budować takie scenariusze intuicyjnie i skutecznie.

A jeżeli chcesz dać swojej społeczności jeszcze więcej — wykorzystaj AI. Generatory tematów wiadomości, kreatory treści czy analiza optymalnego czasu wysyłki znacząco zwiększają konwersję i oszczędzają czas. AI pomoże Ci stworzyć szybkie, profesjonalne e-maile, które zrobią wrażenie na odbiorcy!

Wszystko da się sprawdzić i ulepszyć!

Świetna kampania nie jedynie wysłanie maila, ale też analiza skuteczności wysyłki. Dlatego sprawdzaj otwarcia, klikalność, współczynnik rezygnacji. Przy pomocy narzędzi takich jak A/B test można dowiedzieć się, które tematy, formaty czy CTA działają najlepiej. Tylko dzięki danym zwrotnym możesz stale podnieść jakość komunikacji.

Pamiętaj, że społeczność to dialog! Zachęcaj swoich odbiorców do udziału, do dzielenia się opinią, zdjęciami, historiami użytkowników, uczestnictwa w quizach czy webinarach. Wzmacniaj relacje przez dwustronną komunikację, a Twoja społeczność stanie się żywym i lojalnym środowiskiem.

Cały proces, chociaż wydaje się żmudny, nie musi przebiegać “na piechotę”. Dlatego jeżeli poszukujesz sposobu na usprawnienie wspomnianych działań, zachęcamy do zapoznania się z GetREsponse. Warto skorzystać z pełnego pakietu funkcji, które wesprą Cię w mailingu i budowie trwałej społeczności wokół marki.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz