Organizatorzy postawili na dwudniową formułę
W miniony weekend (23-24 sierpnia) na drogach regionu rozegrał się VIII Rajd Replica&Classic. Za organizację imprezy odpowiadał Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza. W tym roku wydarzenie przybrało wyjątkową, dwudniową formę. Zmiana związana była z 75-tymi urodzinami patrona klubu.
Wspomnienia o Bublewiczu
Warto podkreślić, iż celebrowanie wyżej wskazanej okazji odbyło się poprzez swego rodzaju ceremonię wspominkową, która miała miejsce w niedzielę pod Starym Ratuszem w Olsztynie. Podczas przedsięwzięcia głos zabrali ci, którzy związani byli z rajdowcem. Wypowiedzieli się, m.in.: córka Bublewicza, Beata, Krzysztof Czepan (prowadzący serwis), pilot, Grzegorz Gaca (zdobyli z Bublewiczem wicemistrzostwo Europy), kierowca rajdowy, Paweł Przybylski, rajdowiec i menadżer, Andrzej Kalitowicz oraz organizator memoriału pamięci Bublewicza w Wieliczce, Andrej Garycki. Spotkanie poprowadził radiowiec i rajdowiec, Wojciech Jermakow.
192-kilometrowa trasa i goście specjalni
Rajd Replica&Classic to wydarzenie o charakterze ogólnopolskim, skierowane głównie do miłośników motoryzacji oraz historii.
W tym roku trasa opiewała na 192 kilometry i objęła Olsztyn, Ornetę, Jonkowo (w tym widowiskowa próba rywalizacji o Puchar Wójta Gminy Jonkowo) oraz Ostródę (jedno auto przegrało w starciu z krawężnikiem). W przedsięwzięciu udział wzięli amatorzy czy pół-zawodowcy. Jak zapewniali organizatorzy, szlak spełniał wszelkie kryteria bezpieczeństwa. Co ciekawe jedną z atrakcji było pojawienie się w Ostródzie podczas odprawy i prób sportowych, 18-letni, olsztyński kierowca rajdowy, Tymek Abramowski.
W czasie imprezy jako gość specjalny wystąpił Krzysztof Hołowczyc.
- Powspominał swojego idola Mariana Bublewicza, ale przygotowaliśmy mu też niespodziankę – replikę Toyoty Calica, jaką „Hołek” zdobył równo 30 lat temu wicemistrza Europy – relacjonują przedstawiciele Olsztyńskiego Klubu Motorowego.
Kto wypadł najlepiej podczas rajdu?
Finał eventu stanowiła ceremonia wręczenia pucharów. Oto, jacy zawodnicy w danych klasach poradzili sobie najlepiej :
CLASSIC:
I miejsce – Dariusz Grabarczyk / Aleksander Głowacki – Fiat 124 spider;
II miejsce – Daniel Schwartz / Alina Focus (Niemcy) – Seat 127;
III miejsce – Marcin Pętlak / Ewa Litwińczuk – Mercedes W114.
SPORT:
I miejsce – Adrian Bratkowski / Marta Bratkowska – Renault Clio Sport;
II miejsce – Waldemar Wiśniewski / Miłosz Słomiński – Toyota Yaris GR;
III miejsce – Marek Czerwiński / Marta Karolina Busse – Toyota Celica.
Ostatnia z wymienionych załóg otrzymała również puchar dla najszybszej Toyoty. Z kolei nagrodę w kategorii aut polskiej produkcji, wywalczyła załoga Fiata 125 Monte Carlo, Szymon Angowski i Agnieszka Angowska. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Regionalny Portal Warmii i Mazur www.Olsztyn.com.pl był patronem medialnym VIII Rajdu Replica&Classic.
Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z wydarzenia!
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz