Konkurs, tradycyjny elementem Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który po raz piąty odbył się 20-21 września 2011 r. w Warszawie, stanowi największe w Europie wydarzenie, dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc.
Województwo Warmińsko-Mazurskie otrzymało nominacje w czterech kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania reklamowa oraz w najważniejszej kategorii – Grand Prix, oceniającej działania regionów ostatnich dwóch lat.
Do tegorocznej, piątej edycji konkursu zgłoszono 157 projektów promocyjnych z 67 samorządów, reprezentujących wszystkie województwa Polski.
Nagrodę dla kampanii Mazur wręczył Marszałkowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego Członek Zarządu Grupy Ströer, Andrzej Magdziak – organizator Festiwalu i konkursu „Złote Formaty”.
W długim uzasadnieniu, jury podkreśliło zaangażowanie regionu na rzecz promocji nie tylko samych Mazur, ale i całego kraju.
Po raz pierwszy w pięcioletniej historii Festiwalu i konkursu „Złote Formaty” zebrani na gali przedstawiciele pozostałych miast i regionów, gratulowali laureatowi owacją na stojąco.
–Grand Prix dla kampanii „Mazury Cud Natury” w kategorii „działalność promocyjna”, pokazuje dobitnie, że obraliśmy właściwy kierunek promocji regionu przez ostatnie dwa lata – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. – Na sukces kampanii złożyło się wiele działań. To m.in. kreatywna kampania reklamowa autorstwa Pana Mateusza Obarka ukazująca Mazury jako świat w pigułce, projekty związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych, profesjonalne wydawnictwa promocyjne, czy w końcu szereg niekonwencjonalnych eventów promocyjnych w kraju i zagranicą – dodał Protas.
I właśnie za jeden z takich eventów pt. „Kandydat Wszystkich Polaków” zrealizowany rok temu w przededniu wyborów samorządowych w Polsce, organizatorzy kampanii „Mazury Cud Natury” otrzymali II miejsce i statuetkę „Złotego Formatu” w kategorii event promocyjny.
- Wielokrotnie startowałem w różnych wyborach samorządowych, ale nikt jeszcze nie nagradzał mnie za złamanie ciszy wyborczej – żartował podczas odbierania nagrody Marszałek Jacek Protas, nawiązując do pomysłu nagrodzonego eventu.
Na zwycięzców konkursu, w poszczególnych kategoriach czekały nagrody, ufundowane przez organizatora i mecenasa konkursu.
- Cieszę się, że oprócz prestiżowej statuetki „Złotego Formatu”, region otrzymuje wymierne wsparcie promocyjne, gdyż laureaci pierwszych miejsc w poszczególnych kategoriach otrzymują dodatkowo nowoczesną kampanię reklamową na billboardach lub nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 100 tys. zł każda – podkreśla Marszałek Warmii i Mazur.
Dodatkowo, oprócz Grand Prix konkursu i drugiego miejsca w kategorii event, Samorząd Warmii i Mazur otrzymał nagrodę specjalną miesięcznika „Elle” za cykl wydawnictw związanych z obchodami Roku Grunwaldzkiego.
Funkcję audytora, czuwającego nad prawidłowością przebiegu obrad Jury, pełnił Ernst & Young.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz