Piotr Grzymowicz, Prezydent Olsztyna podpisał z olsztyńską firmą Sprint S.A., umowę na budowę Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, będącego częścią projektu "Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie".
W skład projektowanego i budowanego systemu zarządzania ruchem, który jest także nazywany inteligentnym systemem transportowym (ang. Inteligent Transportation System, w skrócie ITS), wchodzić będą min centrum zarządzania ruchem, podsystem sterowania ruchem ulicznym (sygnalizacją świetlną), wraz z priorytetem dla pojazdów transportu publicznego, podsystem monitoringu wizyjnego na skrzyżowaniach objętych systemem sterowania ruchem, podsystem rejestracji przejazdu na czerwonym świetle oraz prędkości chwilowej pojazdów, czy podsystem informacji pasażerskiej w sieci oraz na przystankach i w pojazdach.
W ramach projektu Sprint wprowadzi również w Olsztynie bilet elektroniczny (karta miejska) wraz z systemem ładowania oraz urządzeniami pokładowymi w tramwajach i autobusach.
Głównym celem wdrożenia systemu ITS w Olsztynie na 80 skrzyżowaniach jest poprawa standardów technicznych i użytkowych sieci transportowej miasta i poprawa jakości funkcjonowania i wykorzystania komunikacji miejskiej. System umożliwi również wyświetlanie w czasie rzeczywistym na tablicach informacji pasażerskiej, godziny odjazdów tramwajów i autobusów.
Urzędnicy liczą, że wprowadzenie w mieście tego systemu pomoże zachęcić olsztynian do przerzucenia się z samochodów na autobus, czy tramwaj.
Według przyjętych założeń system będzie obejmował układ uliczny centralnej części miasta, w tym takie ulice i skrzyżowania jak: Witosa, Płoskiego, Wilczyńskiego, Kalinowskiego, Warszawska, Armii Krajowej, Sielska, Schumana, Bałtycka, Artyleryjska, Wojska Polskiego, Sybirakow, Jagiellońska, Limanowskiego, Bema, Partyzantów, Lubelska, Budowlana, Towarowa, Leonharda, Wyszyńskiego, Pstrowskiego, Synów Pułku, Krasickiego.
Pierwsze elementy systemu zostaną wdrożone jeszcze w tym roku, a pełna funkcjonalność zostanie osiągnięta w IV kwartale 2014 roku.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz