Pomysł stworzenia Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego z nowymi dworcami i galerią handlową powstał po tym, jak Skarb Państwa sprzedał prywatnemu przedsiębiorcy PKS Olsztyn. Firma Retail Provider, która przejęła PKS, znalazła szybko partnera, który w całości sfinansuje realizację projektu Centrum Komunikacyjnego.
Jedyną przeszkodą był brak odpowiednich dokumentów. W czerwcu ubiegłego roku olsztyńscy radni – naprawili ten błąd - przyjęli uchwałę o przystąpieniu do prac nad planem zagospodarowania terenu obejmującego obszar olsztyńskiego dworca.
Jak informuje na swoim blogu Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz - wszystko wskazuje na to, że „Miejscowy planu zagospodarowania przestrzennego części Śródmieścia w rejonie Dworca Głównego” zostanie wyłożony już w tym tygodniu. Wyłożenie planu oznacza dla olsztynian możliwość zapoznania się z dokumentem i zgłoszenie uwag. Po konsultacji, ewentualne poprawki zostaną wprowadzone, a następnie plan zostanie skierowany do zatwierdzenia i uchwalenia.
- Kluczem do wszystkich dalszych decyzji jest właśnie plan zagospodarowania, który – o ile zostanie przyjęty na jednej z najbliższych sesji Rady Miasta – pozwoli na rozpoczęcie inwestycji wiosną przyszłego roku - informuje na swoim blogu Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Projekt nowych dworców PKP i PKS, uzupełniony o segment komercyjny, będzie pierwszym w tej części Polski zintegrowanym centrum komunikacyjnym. Priorytetem Retail Provider jest jak najszybsza realizacja funkcji transportowej obiektu, tak, aby wykorzystać dobrą passę turystyki przyjazdowej do Warmii i Mazur. Wzmożony ruch Rosjan do północnej Polski to efekt umowy o małym ruchu granicznym ratyfikowanej w czerwcu 2012 r.
Na Zintegrowane Centrum Komunikacyjne składać się będzie dworzec kolejowy, autobusowy z galerią handlową (180 punktów handlowo-usługowych-red.), ale i przystankami autobusowymi i tramwajowymi. Na dachu budynku przewidziany jest parking na 900 aut. W planach jest również przejście podziemne z dworca na Zatorze. Inwestor zakłada również budowę mieszkań komunalnych.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz