Tunel, nad którym pracują drogowcy stanie się przedłużeniem istniejącego do tej pory przejścia podziemnego pod Dworcem Zachodnim. Zaczynać się on będzie przy ulicy Jagiełły a kończyć za ulicą Artyleryjską.
Projekt techniczny połączenia tuneli i ciągów komunikacyjnych został radykalnie zmieniony. Na nowo zaprojektowana została także instalacja elektryczna i sanitarna. Wszystkie zmiany wymagały akceptacji służb konserwatorskich, a spowodowane zostały wpisaniem do rejestru zabytków wiat peronowych oraz ścian i sklepienia przejścia podziemnego pod Dworcem Zachodnim.
Konieczność przeprojektowania konstrukcji całego obiektu spowodowała opóźnienie w pracach.
- Do właściwych prac przystąpimy w ciągu najbliższych dni. Do tego czasu robotnicy pracować będą przy nowych wejściach do tunelu. Po obu jego stronach stoją już wiaty, wokół których trzeba jeszcze wykonać prace wykończeniowe” - zapowiada Krzysztof Osiewicz, kierownik robót na obiektach budowy nowej Artyleryjskiej.
Ciąg tuneli będzie miał w sumie 113 metrów długości. Z tego 33m ma stare przejście podziemne pod Dworcem Zachodnim, które zostanie wyremontowane przez osoby zajmujące się pracami konserwatorskimi.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz