Przypomnijmy, rząd nie ma pieniędzy na modernizację krajowej szesnastki na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo na Warmii i Mazurach. W projekcie budowy dróg na najbliższe lata – nie ma wzmianki o tej, ważnej dla naszego regionu inwestycji drogowej, mimo że przed wyborami koalicja PO-PSL ogłaszała podpisanie Kontraktu Terytorialnego z wpisaną do realizacji po stronie rządowej „szesnastką”.
W walkę o wpisanie inwestycji do programu budowy dróg krajowych w latach 2014-2020 włączyli się samorządowcy Warmii i Mazur, politycy, biznesmeni oraz sami mieszkańcy regionu, którzy korzystając z trwających w styczniu konsultacji społecznych wyrażali swoje niezadowolenie za pomocą wniosków dostępnych na stronie ministerstwa infrastruktury.
Konsultacje zostały zakończone, a informacji o przebudowie krajowej szesnastki wciąż brak. W lipcu na Warmii i Mazurach gościła premier Kopacz, która zapewniała, że przebudowa szesnastki nie jest już zagrożona. W te obietnice nie wierzą jednak lokalni działacze PiS-u z posłem na Sejm RP Jerzym Szmitem na czele.
To właśnie oni wystosowali do Ministra Infrastruktury i Rozwoju pismo z pytaniem o ostateczną decyzję w sprawie DK16. Jaką odpowiedź otrzymali?
- Niestety w dalszym ciągu Ministerstwo nie udziela jasnej odpowiedzi na postulaty mieszkańców województwa warmińsko - mazurskiego, którzy zdecydowanie domagają się realizacji tej kluczowej dla regionu inwestycji drogowej – informuje Artur Chojecki, radni sejmu wojewódzkiego z ramienia PiS-u.
Co konkretnie znalazło się w ministerialnej odpowiedzi?
- Postulat dotyczący modernizacji dk 16 należy do rozważanych ze szczególną uwagą w pracach nad ostatecznym kształtem dokumentu. Należy jednak mieć na uwadze, że ostateczne decyzje dotyczące treści Programu zapadną wraz z jego ustanowieniem przez Radę Ministrów. Niewątpliwie wzięte zostaną wówczas pod uwagę wszelkie przesłanki uzasadniające ewentualne zmiany na liście przedsięwzięć przewidywanych do realizacji, w tym stworzenie spójnej i nowoczesnej sieci komunikacyjnej zapewniającej efektywne funkcjonowanie drogowego transportu osobowego i towarowego oraz przyczyniającej się do pełnego wykorzystania potencjału gospodarczego kraju oraz jego regionów – czytamy w odpowiedzi z Ministerstwa.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz