Olsztynianie, którzy w 2010 roku mieli okazję uczestniczyć w konsultacjach społecznych na temat przebudowy tej ulicy – wciąż pytają o postępy w tej sprawie. Tych jednak nie ma.
W październiku 2010 roku Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Olsztynie przedstawił cztery warianty przebudowy ciągu ulic F. Szrajbera i S. Pieniężnego wraz z przebudową mostu Św. Jakuba przez rzekę Łynę. Mieszkańcy podczas konsultacji opowiedzieli się za wariantem pierwszym, który poza remontem stanu istniejącego wprowadzał niewielkie zmiany. Władze miasta stawiały zaś na wariant drugi, czyli ten zakładający poszerzenie ulicy, tak by powstały po dwa pasy w każdym z kierunków.
Ostatecznie jednak nie wybrano żadnego wariantu, a projekt trafił do szuflady.
Drogowcy tłumaczyli, że to, jak będzie wyglądała przebudowa Pieniężnego, zdeterminowane będzie uruchomieniem linii tramwajowej i rozkładem natężenia ruchu po tym zdarzeniu.
W rozpisce zmian planowanych w Śródmieściu po wprowadzeniu tramwajów, którą w tym tygodniu upublicznił ratusz->, mowa jest o przywróceniu ruchu dwukierunkowego na ul. Pieniężnego.
Wciąż jednak brak szczegółowych informacji i wariantów przebudowy tej drogi.
Wiemy jednak, że sam pomysł przebudowy trafił na listę inwestycji, o których dofinansowanie ze środków UE stara się miasto we współpracy z Urzędem Marszałkowskim. Miasto chce przebudowy całego układu ulicznego w Centrum Olsztyna z ul. Pieniężnego wraz z mostem św. Jakuba i ul. Partyzantów.
- Miasto nie posiada projektu przebudowy mostu Św. Jakuba ani „ostatecznej” dokumentacji przebudowy ulicy Pieniężnego. Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta w Olsztynie przygotowuje materiały niezbędne do ogłoszenia konkursu architektoniczno-urbanistycznego na połączenie parku Podzamcze, parku Centralnego i placu Jedności Słowiańskiej obejmującego jednocześnie przebudowę mostu oraz ulic Pieniężnego i Staszica. Rozstrzygnięcie konkursu wyłoni najciekawszą koncepcję projektową, która zobrazuje układ drogowy wraz z ukształtowaniem bryły mostu. W późniejszym etapie zwycięska koncepcja będzie podstawą do sporządzenia docelowej dokumentacji projektowej. Wniosek o dofinansowanie projektu na tym etapie nie daje odpowiedzi na pytanie, czy takie pieniądze rzeczywiście samorząd województwa przekaże na realizację inwestycji – wyjaśnia na platformie konsultacji społecznych rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu, Paweł Pliszka.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz