Kilka tygodni temu wciągnięto na podpory część konstrukcji o długości 150 metrów. Następnie do nasuniętego elementu doczepiono resztę dźwigarów. W tym tygodniu rozpoczęło się wciąganie całej, liczącej 315 metrów konstrukcji. Obecnie zakończyło się nasuwanie estakady w ciągu prawej jezdni obwodnicy, lewa będzie wciągana w przyszłym tygodniu. Po nasunięciu wykonana zostanie regulacja wysokościowa konstrukcji, a następnie rozpocznie się budowa płyty żelbetowej, na której położona zostanie nawierzchnia drogi. Koszt budowy estakady to około 71 mln złotych.
Estakada o długości 315 m biegnie nad doliną rzeki Jemiołówki. Jest to obiekt dziewięcioprzęsłowy, posadowiony na palach. Pale o długości znajdują się w całości pod ziemią. Tworzą konstrukcję wzmacniającą podłoże, na której ustawione zostały podpory estakady. Taki sposób przejścia przez dolinę wynika z uwarunkowań geologicznych. Wybudowanie drogi bezpośrednio na powierzchni doliny wymagałoby wymiany olbrzymiej ilości niestabilnego gruntu, co znacznie podniosłoby koszty inwestycji.
Estakada nad doliną rzeki Jemiołówki to najdłuższy z 33 obiektów mostowych powstających podczas budowy drogi ekspresowej S7 od Olsztynka do Nidzicy i obwodnicy Olsztynka. Jest też drugim co do długości obiektem w naszym województwie. Dłuższa, licząca 450 m estakada znajduje na oddanej latem tego roku do użytku obwodnicy Mrągowa. Tam też znajduje się obiekt, który został zmontowany w podobny sposób, jak estakada na obwodnicy Olsztynka – most nad rzeką Dajną. Tu również na podpory nasunięto przygotowane wcześniej przęsła, z tą różnicą, że w Mrągowie gotowe elementy pchano, a w Olsztynku zostały one wciągnięte.
Budowa drogi ekspresowej S-7 na odcinku Olsztynek-Nidzica wraz z budową obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S-51 to inwestycja polegająca na budowie około 26 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S-7 oraz 5 km obwodnicy Olsztynka w ciągu drogi ekspresowej S-51. Zadanie o wartości około 1,18 mld złotych jest realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i współfinansowane z unijnego Funduszu Spójności w kwocie 552,5 mln złotych. Planowane zakończenie inwestycji – lipiec 2012 roku.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz