Dziś jest: 05.05.2024
Imieniny: Ireny, Waldemara
Data dodania: 2023-06-07 08:31

Redakcja

Test Kia XCeed 2023 [ZDJĘCIA, WIDEO]

Test Kia XCeed 2023 [ZDJĘCIA, WIDEO]
Test Kia XCeed 2023
Fot. Michał Stopierzyński / Olsztyn.com.pl

Dzięki uprzejmości salonu samochodowego Kia Plichta mieliśmy okazję przetestować nowy model Kia XCeed 2023.

reklama

Ten kompaktowy crossover o sportowym charakterze, łączy w sobie dynamiczne linie i aerodynamiczny design, nadając mu wyrazisty i energiczny wygląd.

Fot. Michał Stopierzyński / Olsztyn.com.pl

Najnowsza wersja Kia XCeed to bardzo ciekawy samochód, który dzięki niewielkim rozmiarom nada się świetnie do jazdy w mieście, a jego zwiększony prześwit - w porównaniu do standardowego Ceed'a - pozwala również bezproblemowo poruszać się po bezdrożach.

W testowanym modelu otrzymaliśmy wersję z 18-sto calowymi felgami, które nie tylko nadają mu stylowy wygląd, ale także zapewniają imponujący prześwit wynoszący 184 mm.

Wygląd

Z zewnątrz samochód dobrze się wpisuje w obecne trendy. Obszerny grill, ledowe światła oraz wyrazista linia nadwozia cieszą oko. Czarne, plastikowe elementy otaczają całe podwozie, co sprawia, że optycznie auto wygląda na dużo większe, niż jest w rzeczywistości.

Ostre linie nadwozia modelu Kia XCeed doskonale podkreślają jego sportowy charakter. Począwszy od przodu, gdzie agresywnie zarysowana maska oraz smukłe reflektory harmonijnie współgrają z liniami nadwozia, aż po boki, gdzie ostre krawędzie i muskularne nadkola dodają mu charakteru.

Wyraźne linie biegnące wzdłuż dachu i kształt tylnego zderzaka również wskazują na sportowe pochodzenie pojazdu. Harmonijna kombinacja ostrości i elegancji nadaje Kia XCeed pewnego rodzaju sportowej finezji, która przyciąga uwagę i sugeruje dynamiczną jazdę.

Wnętrze

W środku samochód prezentuje się równie dobrze. Wygodna kierownica i dobrze wyprofilowane siedzenie pozwalają kierowcy wygodnie podróżować.

W poprzednio testowanym aucie Kia Niro HEV 2023 zmienialiśmy biegi obracając pokrętło, tu natomiast jest klasyczny drążek, który jest bardziej intuicyjny i nawet użytkownicy manualnej skrzyni biegów nie muszą się do niego przyzwyczajać.

Klasyczne zegary i ośmiocalowy wyświetlacz z funkcją Android Auto/Apple CarPlay są bardzo wygodne i czytelne.

Wrażenia z jazdy

Samochód, który otrzymaliśmy do recenzji, był wyposażony w 1,5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 160 koni mechanicznych z automatyczną, 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 6,5l i faktycznie, przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym, mieściliśmy się w tym zakresie. Skrzynia biegów działa bardzo dobrze i płynnie pozwala przekazać całą moc na koła.

Kia XCeed to samochód, w którym można cieszyć się doskonałym komfortem. Dzięki precyzyjnemu zawieszeniu, ergonomicznym fotelom i dobrze wyciszonemu wnętrzu, podróżowanie staje się przyjemnością, a jazda płynna i stabilna. Jednak to w trybie sport Kia XCeed nabiera zupełnie innego charakteru.

W trybie sportowym auto ożywa i staje się bardziej responsywne na gaz i precyzyjne w prowadzeniu. Systemy kontroli trakcji i stabilizacji są dostosowane, aby zapewnić lepszą przyczepność i dynamiczną jazdę. Skrzynia biegów reaguje szybciej na zmiany, a wzmocnione osie i zawieszenie zapewniają większą stabilność i precyzję na zakrętach.

Przełączając się w tryb sportowy, można odczuć wzrost mocy i momentu obrotowego, co przekłada się na szybsze przyspieszenie i bardziej dynamiczne doznania za kierownicą. Kierowca może odkryć, że Kia XCeed ma ukryty potencjał i oferuje emocjonujące przeżycia zarówno na zakręconych drogach, jak i na prostych odcinkach.

Jest to samochód, który nie tylko doskonale prezentuje się na drodze, ale także oferuje praktyczność i wszechstronność, idealną dla osób poszukujących kompaktowego crossovera o sportowym charakterze. Łączy w sobie kompaktowy rozmiar, co sprawia, że dobrze odnajduje się w miejskich przestrzeniach z komfortem i osiągami, które na ogół oferują dużo droższe auta z wyższych segmentów.

Artykuł sponsorowany

Tagi: motoryzacja

Komentarze (8)

Dodaj swój komentarz

  • kiki 2023-06-07 17:14:02 5.173.*.*
    To żaden test, tylko subiektywne odczucia z jazdy. Taka kryptoreklama. Jeździłem tym nowym Ceed'em za około 120 tys. katalogowo. Automat, coś koło 150 KM. Samochód tandetnie wykonany w środku, dość głośny, kiepsko spasowany na zewnątrz (nowy z salonu, bez przygód). Czegoś takiego nie kupuje się "dla siebie". To może być flotowa służbówka. Nic więcej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 23
  • Władek 2023-06-07 16:36:17 77.115.*.*
    Po tych dziurach co są w Olsztynie szybko starci na wartości . Osobiście wolę Forda
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 5
  • Janusz Pisiewicz 2023-06-07 12:38:08 213.184.*.*
    A kiedy do kupienia elektryczna Izera? Czy nie podzieli losu czołgu L-01 Concept pytam się ja?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • iks 2023-06-07 10:31:32 213.73.*.*
    Miałem kiedyś lanosa , bardzo podobny z kształtu, też miał klimatyzację ale manualną.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 6
  • Darek 2023-06-07 09:42:22 176.221.*.*
    A kiedy testy nowej linii tramwajowej ? Ul. Piłsudskiego 6/2023 i dopiero przebudowa ciepłociągu przy banku. Krasickiego w totalnym lesie. 11/2023 zupełnie nierealny
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 4
  • Rower 2023-06-07 09:12:42 46.204.*.*
    Jeździłem bardzo fajnie się prowadzi i trzyma drogi. Może jakość plastikow nie zachwyca, może i jest troszkę głośno i wcale tak mało nie pali jednak skrzynia automatyczna i tryb sport robi swoje. Dodatkowa fajna funkcja to informacja i sygnał dźwiękowy o tym że auto przed tobą rusza jak stoisz w korku. I jeszcze jedno z nielicznych nowych aut które ma normalny panel klimatyzacji a nie szukanie w "tablecie" ustawień. Minus to tylko gniazdo USB C, gdzie po podłączeniu telefonu system namiętnie chce się łączyć z telefonem. Rozwiązaniem jest przejście z USB C na zwykłe USB lub ładowarka pod zapalniczkę.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 5

www.autoczescionline24.pl