Od kwietnia br. droga między al. Warszawską a obwodnicą Olsztyna jest zamknięta. Droga wojewódzka nr 527 na tym odcinku jest rozbudowywana do dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu na każdej. Projekt zakłada także nową infrastrukturę w postaci chodników, ścieżek rowerowych czy zatok autobusowych oraz budowę wiaduktu nad linią kolejową Działdowo – Olsztyn Główny i przepustu wodnego.

Prace zbrojeniowe przy nowym wiadukcie, fot. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie
Poprzedni wiadukt został rozebrany. Przy nowej konstrukcji trwają aktualnie prace ciesielsko-zbrojeniowe. Duże zmiany widać już na odcinku od granicy miasta do skrzyżowania z ulicą Nad Łyną, gdzie ma powstać rondo turbinowe. Tę część inwestycji wypełnił już asfalt na dwóch jezdniach i drodze rowerowej. Ponadto kostką brukową wypełniono chodniki.

Powstały już pierwsze fragmenty dróg rowerowych oraz chodników
Inwestycja jest realizowana na liczącym ok. 2,5 km odcinku. Wstępny plan zakładał, że droga między al. Warszawską a zjazdem w kierunku Bartąga zostanie otwarta wiosną 2026 roku. Drogowcy nie wykluczają jednak, że ten fragment zostanie udostępniony kierowcom pod koniec tego roku. Wszystkie prace budowlane mają potrwać do sierpnia 2027 roku.
Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG. Projekt o całkowitej wartości ponad 124 mln zł, współfinansowany jest z Funduszy Europejskich dla Warmii i Mazur 2021-2027, które pokryją 95 mln zł kosztów. Przypomnijmy, że drogą wojewódzką nr 527 można wyjechać ze stolicy Warmii i Mazur w kierunku Olsztynka, a następnie ekspresową siódemką - do Warszawy lub Trójmiasta.















Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz