Już wkrótce rowerem dojedziemy m.in. do Jonkowa i Dywit. Będzie więcej tras

Już wkrótce rowerem dojedziemy m.in. do Jonkowa i Dywit. Będzie więcej tras
Już niedługo rowerem będzie można dojechać m.in. do Jonkowa czy Dywit
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

Do tej pory koncepcja rozwoju dróg rowerowych obejmowała jedynie Olsztyn. Ale już wkrótce rowerem będziemy mogli dojechać m.in. do Jonkowa, Barczewa czy Dywit. Mieszkańcy zdecydują, jak trasy będą przebiegały.

Obecna koncepcja rozwoju dróg rowerowych powstała w 2009 r. i dotyczy wyłącznie Olsztyna. Jednak biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych postanowiło zaktualizować dokument. Teraz program zostanie rozszerzony na Miejski Obszar Funkcjonalny Olsztyna. Zapewnia to program pn. „Plan Mobilności dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Olsztyna do roku 2025”.

Dokument ten ma uwzględniać rozwiązania sprzyjające rozwojowi zrównoważonej mobilności miejskiej oraz ułatwiające życie mieszkańcom Olsztyna i gmin Barczewo, Stawiguda, Dywity, Jonkowo, Purda i Gietrzwałd.

Rozwój sieci dróg rowerowych będzie skupiał się przede wszystkim na dojazdach do stolicy Warmii i Mazur, poruszaniu się po mieście, a także na dojazdach do siedzib gmin. Uwzględnione zostaną też turystyczne szlaki rowerowe, które można wykorzystywać do codziennych podróży.

Aby szlaki mogły być jak najlepiej dostosowane do potrzeb mieszkańców, ZIT organizuje spotkania warsztatowe, podczas których każdy zainteresowany będzie mógł narysowała własną propozycję ścieżki. Można również wypełnić ANKIETĘ.

Plan spotkań:

- 14.10.2019 r. – Urząd Gminy w Gietrzwałdzie, ul. Olsztyńska 2 – dyżur konsultanta w godzinach 17:00-19:00;

- 15.10.2019 r. – świetlica wiejska w Klewkach, Klewki 15 - dyżur konsultanta w godzinach 18:00-20:00;

- 16.10.2019 r. – Urząd Miasta Olsztyna, Pl. Jana Pawła II 1, sala 220 - dyżur konsultanta w godzinach 16:00-18:00;

- 17.10.2019 r. – Urząd Gminy Dywity, ul. Olsztyńska 32, sala konferencyjna - dyżur konsultanta w godzinach 15:30-17:30;

- 17.10.2019 r. – świetlica wiejska w Purdzie, Purda 12B - dyżur konsultanta w godzinach 18:30-20:30.

Komentarze (5)

Dodaj swój komentarz

  • Orbea 2019-10-10 11:41:50 81.15.*.*
    W kierunku z Olsztyna do Dywit przed mostem na rzece Wadąg, powinna być kładka nad dk 51 w miejscu gdzie są najwyższe skarpy ( niestety projektant działając na zlecenie prezydenta Olsztyna zaprojektował przez istniejące przejście dla pieszych). Istniejące przejście dla pieszych przez które trzeba przejść aby dojechać do Dywit jest bardzo niebezpieczne i trzeba czasem długo czekać na przejście. Niestety przy projekcie nie uwzględniono również możliwości doczepienia do mostu na rzece Wadąg ścieżki pieszo rowerowej tak jak się to robi już na południu Polski ( koszt ok. 5000 zł/m2) . Szerokość przejścia i przejazdu rowerów na moście pozostanie bez zmian czyli ok. 1-1,5 m. Rozwiązania projektowe przyjęte w tym miejscu są archaiczne i nie wpływają na polepszenie bezpieczeństwa.
    Odpowiedz Oceń: 3 0 Zgłoś treść
  • Do Dywit 2019-10-10 09:30:02 213.73.*.*
    Do Dywit musi być ale koniecznie z bezkolizyjnym przejazdem nad/pod drogą nr 51! Inaczej to nie ma sensu. Bezpieczeństwo przede wszystkim!
    Odpowiedz Oceń: 2 0 Zgłoś treść
  • Różnowiak 2019-10-09 22:20:12 46.215.*.*
    Najważniejsze to dobra ścieżka rowerowa przez las miejski wzdłuż Wojska Polskiego. Dalej jest ścieżka rowerowa przez Dywity i Różnowo. Jeżeli zrobią ścieżkę rowerową dalej przez Słupy i Kieźliny do Jagiellońskiej to mamy swoją własną Olsztyn North Velo! 20 km po lasach i wzdłuż jezior!
    Odpowiedz Oceń: 3 0 Zgłoś treść