Trzy pisemne egzaminy
Egzamin ośmioklasisty w terminie głównym odbył się w dniach 13-15 maja br. Do testów podeszło blisko 97 proc. uczniów z całego kraju. To odpowiednio ok. 362 200 przedstawicieli młodego pokolenia z 374 201 ośmioklasistów. Warto wspomnieć, że w skład przytoczonych danych weszło ok. 13 000 uczniów, pochodzących z Ukrainy. Należało przystąpić do trzech pisemnych egzaminów: z języka polskiego, obcego oraz matematyki. Zaskoczeniem nie powinien być fakt, że większość zdających – 97,3 proc. zdecydowało się zmierzyć z językiem angielskim.
Jak kształtują się wyniki w województwie warmińsko-mazurskim?
W miniony piątek (4 lipca), za sprawą CKE, poznaliśmy efekty poczynań ośmioklasistów. Analizując dane ze szkół w całej Polsce, okazało się, że najlepiej poradzili sobie uczniowie z województwa mazowieckiego, a także małopolskiego.
Niestety, przedstawiciele młodego pokolenia, zdający egzamin w warmińsko-mazurskich placówkach, uplasowali się na dole rankingu, podobnie jak ci, pochodzący z Lubuskiego. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku mieliśmy do czynienia z podobną sytuacją. [Czytaj więcej: Egzamin ośmioklasisty 2024. Uczniowie z Warmii i Mazur zamykają stawkę]
„Szkoły pracują wszędzie jednakowo dobrze”
Skąd tak niska pozycja uczniów w regionie? Jak wskazała warmińsko-mazurska kurator oświaty, Jolanta Skrzypczyńska, w rozmowie z Radiem Olsztyn, w większych miejscowościach odnotowano wyniki wyższe niż na wsiach, więc na efekt ogólny wpływać mogą, m.in. uwarunkowania społeczne, w tym także kwestia rywalizacji.
- Myślę, że szkoły pracują wszędzie jednakowo dobrze. (…) Wiem, że bardzo angażują się nauczyciele, uczniowie, rodzice, też w tych małych miejscowościach – podkreślała.
Na Warmii i Mazurach do egzaminu z języka polskiego podeszło 11 051 uczniów, uzyskując średni wynik 59 procent (ostatnie miejsce w ogólnopolskim zestawieniu). Arkusz z języka angielskiego wypełniało 10 934 ośmioklasistów. Osiągnęli oni średni wynik na poziomie 65,92 proc. To również ostatnia pozycja w kraju. Z kolei z „królową nauk”, matematyką zmierzyło się 11 051 uczniów, uzyskując przy tym wynik na poziomie 44,15 proc. (przedostatnie miejsce w Polsce).
Poczynania uczniów olsztyńskich podstawówek
Jak poradziła sobie młodzież, uczęszczająca do olsztyńskich placówek? Średnie wyniki są następujące:
-
język polski – 61,63 proc., przystąpiło 1460 uczniów;
-
język angielski – 75,48 proc., zdawało 1457 uczniów;
-
matematyka – 51,23 proc. i 1459 uczniów.
Warto wspomnieć, że CKE nie uwzględniało wyników tych, którzy zdawali testy, warunkujące ukończenie szkoły podstawowej, w terminie dodatkowym, czyli w dniach 10-12 czerwca.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz