Dwie firmy chętne na rozbudowę zajezdni tramwajowej. Obie oferty zbyt drogie

Dwie firmy chętne na rozbudowę zajezdni tramwajowej. Obie oferty zbyt drogie
Fot. Artur Szczepański / Olsztyn.com.pl

Miasto poznało oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Towarowej. Wpłynęły dwie oferty, jednak obie przekraczają wyznaczony przez miasto budżet.

W październiku ratusz rozpisał przetarg na rozbudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Towarowej (Zajezdnia tramwajowa zostanie rozbudowana. Ratusz rozpisał przetarg). Inwestycja jest konieczna ze względu na powiększający się tabor. Obecna hala może pomieścić 18 pojazdów, a Olsztyn posiada już 15 solarisów, sprowadzane są też kolejne pojazdy z Turcji.

Termin składania ofert minął 18 listopada. Wpłynęły dwie propozycje, ale wszystkie przekraczają budżet. Miasto na ten cel ma środki w wysokości 87,39 mln zł. Z kolei najtańsza oferta konsorcjum Budimex i KZN Rail to koszt 90,5 mln zł.

Drugą ofertę złożyło konsorcjum Polimex-Trakcja, które obecnie realizuje rozbudowę sieci tramwajowej. Ci wyznaczyli koszt prac na kwotę 98,66 mln zł.

O wyborze wykonawcy decyduje cena (60 proc.), doświadczenie osób realizujących zamówienie (20 proc.) oraz przedłużenie rękojmi (20 proc.). Najbliżej realizacji zadania jest konsorcjum Budimex i KZN Rail. Jednak miastu brakuje 3 mln zł. W tym celu urzędnicy wystąpią z wnioskiem do Komisji Europejskiej, która współfinansuje projekt tramwajowy w Olsztynie.

Inwestycja wiąże się z kolejną. Miasto będzie musiało znaleźć nowe miejsca dla autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które obecnie parkują w zajezdni od strony ul. Kołobrzeskiej. Rozbudowana ma zostać zajezdnia przy al. Sikorskiego.

Nowa część zajezdni ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną tory techniczne. Powstaną m.in. trakcje, torowiska czy układy drogowe. W ramach opcji może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.

Wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 1,5 roku.

Tagi: komunikacja

Komentarze (17)

Dodaj swój komentarz

  • janusz 2021-12-30 18:36:54 5.184.*.*
    moim zdaniem miasto powinno zdecydowac sie na zakup jeszcze 12 panoram czyli opcja rozszerzona bo przeciez powstawac beda nowe linie czyli zapotrzebowanie na tabor bedzie duze a poza tym jezeli zakupimy je teraz to bedzie taniej niz zakupienie ich w kolejnej perspektywie finansowej bo wtedy bedzie to jakby nowa propozycja zakupu
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Pioter 2021-12-09 09:58:21 5.173.*.*
    Jak brakuje to znaczy, że zaraz wystawią kolejne działki na sprzedaż. A poza tym kosztorysy miasta zawsze są zaniżone.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Witkacy 2021-12-08 10:24:11 46.170.*.*
    obie za mało dają w kopertach.....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Gustaw 2021-12-08 00:24:04 185.138.*.*
    Ratusz ceny ma wysanne z palca a potem się dziwią że coś powyżej kosztów. Ludzie nie będą za michę ryżu pracować
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Dzyń Dzyń 2021-12-07 07:53:39 88.156.*.*
    Proszę wsiadać, nic nie gadać.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 1
  • Ja 2021-12-07 07:19:23 5.173.*.*
    Za małą część tej sumy postawię grzymowi namiot cyrkowy dla jego cygańskiego taboru.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 5
  • gregs 2021-12-07 00:35:46 195.191.*.*
    Ludzie powstrzymajcie tego szaleńca z ratusza zanim zniszczy i calkowicie zadłuży nasze miasto!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 10
  • Budować 2021-12-06 21:21:38 46.205.*.*
    Brać bo będzie w przyszłym roku drożej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 4
  • Młoda 2021-12-06 20:05:57 5.173.*.*
    Z tego co wiem to nawet ta hala nie pomieści wszystkich tramwajów. Prawdopodobnie wybuduje się kolejną halę na Sikorskiego. Ale znajdujący się tam teren należący do miasta jest także za mały. Chyba Grzymowicz będzie zmuszony kupić na Sikorskiego grunt, który wcześniej miasto ... sprzedało. Tramwaje to ... skarbonka bez dna. Trzeba będzie dokładać do nich stale. To tak jak z Orlikami. PO dawało 80% kosztów jego wybudowania. Ale utrzymanie orlików to już koszt miasta. To koszt przez wiele lat. Podobnie będzie z tramwajami. Budżet jest ograniczony. Szkoda że Grzymowicz o tym nie wie. Skutki takich decyzji odczują jednak mieszkańcy Olsztyna.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 15
  • AL BANDI 2021-12-06 19:42:50 84.48.*.*
    Niech OSIOL GRZYM dolozy z wlasnej torby na siano.Uciulal na biednych olsztyniakach
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 10