Dziś jest: 23.04.2024
Imieniny: Jerzego, Wojciecha
Data dodania: 2019-02-25 13:13

Redakcja

Co z Olsztyńskim Rowerem Miejskim?

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu szuka wykonawcy usługi polegającej na dostawie, uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej obsłudze systemu Olsztyński Rower Miejski. Zarzuty do przetargu poprzez Krajową Izbę Odwoławczą zgłosiła już firma Nextbike. Urzędnicy wnieśli więc zmiany do treści zamówienia. Kiedy ruszy system?

reklama

Olsztyński Rower Miejski został wprowadzony latem 2018 roku w okrojonej, pilotażowej wersji, bo tylko na taką wystarczyło miejskich środków. 110 rowerów rozmieszczono w 10 stacjach na terenie miasta. Jesienią ubiegłego roku dodatkowe rowery (30 pojazdów umieszczonych w 6 stacjach – red.) zakupił UWM.

Jak wynika ze statystyk, w pierwszej edycji projektu, a więc przez niespełna 4 miesiące funkcjonowania rowerów, olsztynianie zrealizowali 63 tys. połączeń. Mieszkańcy łącznie pokonali niemal 201,6 tysięcy kilometrów.

Teraz Rower Miejski ma wrócić na olsztyńskie ulice. ZDZiT z końcem stycznia tego roku ogłosił przetarg na dostawę i obsługę systemu. Do treści zamówienia odwołanie do KIO złożył jeden z oferentów – firma Nextbike. ZDZiT, jako zamawiający, uwzględnił odwołanie w pewnej części, jednocześnie wniósł o oddalenie odwołania w pozostałym zakresie. Pełna treść odpowiedzi na odwołanie.

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej obsłudze systemu Olsztyńskiego Roweru Miejskiego w taki sposób, aby każdy uprawniony użytkownik mógł wypożyczyć rower wg taryfy ustalonej przez wykonawcę.

Olsztyn oczekuje dostarczenia 200 sztuk rowerów, 20 stacji, strony internetowej oraz aplikacji na telefon, by ułatwić mieszkańcom korzystanie z systemu. Miasto zaznaczyło przy tym, że w przypadku posiadania dodatkowych środków finansowych zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji, polegającego na zwiększeniu liczby stacji i rowerów. Szacowana ilość prawa opcji wynosi do 10 stacji oraz 100 rowerów.

Rowery mają być limonkowe-szare, z koszykami, fabrycznie nowe lub używane, pod warunkiem, że będą to rowery sprawne i spełniające wszystkie wymagania zawarte w zamówieniu. Co ciekawe, 10% dostarczonych rowerów musi posiadać foteliki do przewożenia dzieci, o wadze nieprzekraczającej 22 kilogramów.

Wypożyczenie rowerów będzie możliwe po uprzednim uruchomieniu aplikacji na urządzeniu mobilnym i zeskanowaniu kodu QR, który znajduje się na rowerze i urządzeniu zabezpieczającym rower, poprzez kontakt telefoniczny z Centrum Kontaktu lub poprzez zbliżenie Olsztyńskiej Karty Miejskiej do czytnika kart znajdującego się na rowerze.

System miałby wystartować z początkiem czerwca tego roku. O tym, czy zapisy przetargu zakwestionowane przez Nextbike, a nie zmienione przez zamawiającego, są zgodne z prawem zdecyduje KIO. To od tego rozstrzygnięcia będzie zależało, kiedy wybrany zostanie wykonawca, który dostarczy system.

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • ed 2019-02-27 09:36:51 31.6.*.*
    To teraz co rok będą inne rowery w Olsztynie? Inne zasady, aplikacje? A co z forsą niewykorzystaną w roove? Nie potrafią zrobić postępowania na kilka lat? Co za debil to wymyślił? (pytanie retoryczne)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Kudo 2019-02-25 19:15:02 188.146.*.*
    Co dalej z rowerem wiejskiej ? Czy biedni janusze dalej będą sie ośmieszac ?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • ehh 2019-02-25 13:44:21 81.219.*.*
    Czyli co z moimi 10zł wpłaconymi dla Nextbike?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 3

www.autoczescionline24.pl