Buspasy za ponad 30 milionów złotych

Około 7 kilometrów dróg dla autobusów tak zwanych buspasów - powstanie niebawem w Olsztynie. Ratusz wybrał już najkorzystniejszą ofertę i podpisał umowę z wybranym wykonawcą.

Wykonawca - konsorcjum firm: PUDIZ Olsztyn, W-MPD Olsztyn, DRO-KONSULT Warszawa - zobowiązał się do wykonania buspasów w ciągu dwóch lat. Koszt realizacji 7 kilometrów pasów dla komunikacji zbiorowej to około 31 milionów złotych.

Kontrakt jest elementem projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie”. Dzięki buspasom, poruszanie się komunikacją miejską zwłaszcza w centrum Olsztyna ma być znacznie sprawniejsze.

Więcej o projekcie:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” wydzielonych pasów ruchu dla autobusów (buspasów) w zakresie określonym w Programie Funkcjonalno – Użytkowym  na następujących odcinkach ulic w Olsztynie:

- ulica Pstrowskiego od skrzyżowania z al. Sikorskiego do skrzyżowania z ulicą Kasprzaka,

- al. Niepodległości na całej długości,

- ul. Mochnackiego na całej długości,

- ulicy Grunwaldzka (śluzy),

- ulica Śliwy na całej długości,

- aleja Warszawska na odcinku od skrzyżowania z ulicą Śliwy do skrzyżowania z ulicą Tuwima.

 

Źródło: UM Olsztyn/własne

Komentarze (2)

Dodaj swój komentarz

  • Grzymacz 2012-05-23 19:39:17 83.24.*.*
    A WILCZYŃSKIEGO I TAK NIE PRZEDŁUŻYMY. ZA TO COŚ TAM W MIEŚCIE WYTNIEMY, ZNISZCZYMY, SPALIMY, ZBESZCZEŚCIMY I OSZPECIMY. I KOMU TRZA SOWICIE I CO DO CENTA ZAŁPACIMY.
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść
  • Olo 2012-04-07 17:42:18 78.131.*.*
    Kolejne 31 mln zł wyrzucone w błoto przez władze miasta. Zamiast skupic się na powaznych problemach komunikacji w olsztynie, zamiast skonsultować to ze społeczeństwem, kierowcami i mieszkańcami Olsztyna władze zabierają sie za nietrafiony pomysł. Prawdziwym problemem jest skrzyżowanie ul. Dworcowej i ul. Piłsudskiego oraz ul. Tuwima i ul. Sikorskiego, gdzie faktycznie są korki. Miasto planuje wybudowanie buspasów w miejscach gdzie nigdy nie było, nie ma i nie będzie korków, na odcinku Sikorskiego mają powstać buspasy w miejscach gdzie ruch odbywa się płynnie, na Warszawskiej i tak nie ma możliwości poszerzenia w newralgicznym punkcie jezdni, wiec pomysł chybiony. Warszawska od Kortowa aż do Śliwy jest o każdej porze dnia przejezdna, do tego Grunwaldzka na odcinku 100m ma mieć buspas który nie wiadomo do czego ma służyć, chyba tylko do rozbiegu autobusów i tworzenia w tym miejscu korków, bo w projekcie jest postawienie sygnalizacji św. Przebudowanie Niepodległości i pozostawienie w niezmienionym stanie mostu przez Łynę jest karygodne. Co da poszerzenie do 3 pasów ruchu skoro co chwilę będzie zwężenie i kolejne światła? Prezydent by mądrze zrobił gdyby zamiast tych wydanych niemądrze pieniędzy przeznaczył je na jeden mniejszy konkretny cel, np na wiadukt drogowy skrzyżowania Tuwima i Sikorskiego lub Dworcowej i Piłsudskiego. Z pewnością wtedy Olsztynianom by się lepiej jeździło, może nie idealnie ale w oczach mieszkańców prezydent by przynajmniej polepszył słabe notowania.
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść