Dziś jest: 26.04.2024
Imieniny: Klaudiusza, Marii
Data dodania: 2010-07-28 12:38

WeronikaPieloch

Władze w walce z antyreklamą miasta

Dzięki Lokalnemu Programowi Rewitalizacji Olsztyna, centralne punkty na mapie miasta, zyskają nowy blask. Urzędnicy przygotowali projekt, mający poprawić wygląd Starego Miasta.

reklama
W ramach programu "Rewitalizacja obszaru Starego Miasta i Śródmieścia w Olsztynie" zostaną przebudowane place Jana Pawła II oraz Solidarności, a także obszar między Starym Miastem a Ratuszem. Oprócz tego, urzędnicy przewidują poprawę wyglądu samej starówki. W tym celu przygotowali projekt zawierający zasady dotyczące estetyki tego miejsca.

We współpracy z przedsiębiorcami ze Stowarzyszenia Starówka Razem, urzędnicy opracowali dokument, który zawiera szczegółowe instrukcje dotyczące wyglądu ogródków piwnych na Starym Mieście.

Zakłada on ujednolicenie koloru parasoli oraz umieszczenie reklam tylko na ich falbanach. Ze starówki miałyby zniknąć plastikowe krzesła i stoliki, zastąpione przez wiklinowe lub drewniane. Natomiast ogrodzenia i podesty, wykorzystywane w ogródkach, byłyby wykonane tylko z naturalnych surowców.

Zmiana elementów wystroju pociąga za sobą duże koszty. Dlatego projekt przewiduje również korzyści dla przedsiębiorców. W zamian za przystosowanie lokalu do wymogów estetyki, dostawaliby oni pozwolenie na prowadzenie ogródków piwnych na trzy lub pięć lat, a nie na rok, jak obecnie. Poza tym otrzymaliby specjalny certyfikat zaświadczający o udziale w projekcie oraz mieliby możliwość reklamowania swojej działalności na stronach internetowych ratusza.

Projekt jest częścią walki z obiektami szpecącymi Olsztyn, która rozpoczęła się we wrześniu 2009 roku. Wtedy też, ruszyła kampania „Otwórz oczy na antyreklamę twojego miasta”, która miała zwracać uwagę przedsiębiorców na brak estetyki bannerów i wielkoformatowych płacht reklamowych.

Aby przekonać właścicieli firm, że reklamy mogą nie tylko zachęcać, ale również być ozdobą, grupa City2City stworzyła pierwszy w Olsztynie mural, promujący miasto. Dzieło nawiązuje do przedwojennego charakteru Olsztyna i  wpisuje się w kontekst "miasta - ogrodu". Dodatkowo powstało w miejscu, gdzie wcześniej wisiała olbrzymia plandeka reklamowa i zawiera duże walory estetyczne. Nie szpeci, a uatrakcyjnia wygląd kamienicy.

Do współpracy w ostatniej inicjatywie urzędników przystąpią na razie tylko chętni przedsiębiorcy. Ratusz ma nadzieję, że opracowane zasady dotyczące wyglądu lokali na starówce, będzie można pilotażowo wprowadzić w czerwcu przyszłego roku.

Zdaniem ratusza aktywizacja obszarów miejskich wymaga czynnej współpracy władz publicznych, sektora prywatnego oraz instytucji społecznych. Ich wspólne działania mogą przynieść trwałe efekty w  rozjowu potencjału turystycznego i przedsiębiorczego miasta.

Źródło: UM Olsztyn/własne

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl