Dziś jest: 22.04.2024
Imieniny: Kai, Leonii, Sotera
Data dodania: 2020-07-17 14:12

Cezary Kapłon

Urzędnicy otworzyli oferty na rozbudowę sieci tramwajowej. Wiemy, kto złożył najkorzystniejszą

Urzędnicy otworzyli oferty na rozbudowę sieci tramwajowej. Wiemy, kto złożył najkorzystniejszą
W piątek w ratuszu otworzono oferty na rozbudowę linii tramwajowej. Najkorzystniejszą złożyła spółka ZUE SA z Krakowa
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

W sumie oferentów było siedmiu, w tym zagraniczne firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka ZUE SA. Nowa infrastruktura miałaby być gotowa w 2023 roku.

reklama

W piątek, po kilkukrotnym przedłużeniu ostatecznego terminu, w ratuszu doszło do otwarcia ofert na rozbudowę sieci tramwajowej.

W sumie zgłosiło się siedmiu oferentów, w tym firmy z Turcji czy Hiszpanii. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła spółka ZUE SA z Krakowa specjalizująca się w projektowaniu i realizacji usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych.

Spółka zadeklarowała, że zrealizuje projekt rozbudowy sieci tramwajowej w Olsztynie za nieco ponad 382,2 mln zł. Na ten cel mieliśmy przewidziane 479,7 mln zł, z czego 355 mln zł to dofinansowanie unijne – przyznał w rozmowie z nami Patryk Pulikowski z Biura Komunikacji i Dialogu Obywatelskiego Urzędu Miasta Olsztyna.

Komisja przetargowa będzie musiała jeszcze sprawdzić złożoną dokumentację.

Jeżeli nie będzie żadnych uchybień i dokumenty będą się zgadzać, to wykonawcą zostanie spółka ZUE SA. Trudno powiedzieć kiedy dojdzie do podpisania umowy. Komisja przetargowa musi sprawdzić poprawność dokumentów – dodał Patryk Pulikowski.

Ciekawostką jest fakt, że wszyscy oferenci zmieścili się w budżecie, którym dysponuje miasto.

Przypomnijmy, że nowa linia tramwajowa ma rozpocząć się w pobliżu pętli autobusowej na Pieczewie, a następnie wieść wzdłuż ul. Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Tam, na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki, zostanie połączona z istniejącą infrastrukturą.

Warto dodać, że nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości blisko 270 m, natomiast pod Wysoką Bramą wykonawca stworzy węzeł przesiadkowy.

Nowa linia ma być gotowa w 2023 roku.

Komentarze (15)

Dodaj swój komentarz

  • tranwaje 2020-07-20 12:47:11 81.190.*.*
    Dlaczego nie wypuścili 20 metrów torów tramwajowych w ul. Piłsudskiego na skrzyżowaniu z ul.Kościuszki,jak budowali tory, a teraz skrzyżowanie do rozbiórki i utrudnienia w ruchu pojazdów.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 0
  • Fan 2020-07-20 10:25:49 213.73.*.*
    Super. Polska firma, polscy podwykonawcy. Cel może zostać osiągnięty i jeszcze pieniędzy zostanie. Można za oszczędności rozbudować zajezdnię tramwajową.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 0
  • GS 2020-07-19 17:45:53 81.190.*.*
    Powinni wreszcie poszerzyć ul. Bartąską ,przedłużyć ul.Bukowskiego jak i Wilczyńskiego do Kortowa
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 3
  • GS 2020-07-19 17:40:09 81.190.*.*
    Nie powinna iść do Kościuszki tylko w Dworcową i do Dworca.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • Szanowna redakcjo! 2020-07-18 19:19:27 94.254.*.*
    Na razie to wiadomo kto złożył ofertę najtańszą, a czy okaże się najkorzystniejsza to czas pokaże. Cena to tylko 60% kryterium oferty. Dlatego tytuł artykułu jest skandaliczne mylący i jest do zmiany!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 1
  • Załamuje mnie ta 2 linia 2020-07-17 23:28:18 88.156.*.*
    Linia powinna iść Wyszyńskiego , a później Dworcową!!! Do dworca, a nie robić kocioł na Piłsudskiego, i co może tylko 1 pas znowu??? Kto to planuje???Do centrum już od str Piłsudskiego się nie wjedzie, a podjechać pod Centaurus, to dopiero będzie , czemu nie puszczą Dworcową...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 5
  • Z miasta 2020-07-17 22:27:53 86.164.*.*
    Podpisywac jak najszybciej i budowac !
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 2
  • TramwajarzCodzienny 2020-07-17 16:52:28 83.28.*.*
    Niech wybiorą gulermark oni budują metro warszawskie i zdają się solidni.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 3
  • TojużjestKoniec 2020-07-17 16:01:13 5.184.*.*
    Miała być linia tramwajowa na al. WP i jako mieszkanka/niec jestem za tym!!!! + Jagiellońska = obwodnica nie byłaby potrzebna . Niech krezusi budowlani - płacą za korzystanie z dróg bardzo wysokie podatki !¡!!!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 4
  • Olsztyniak 2020-07-17 15:44:40 89.231.*.*
    No to teraz ważne aby dobrze sprawdzić kwalifikacje oferentów. Z całym szacunkiem dla firmy ZUE (której nie znam), to sprawdzeni, rzetelni i TERMINOWI (!) kontrahenci to Budimex, Torpol i Mirbud z Kobylarnią...a oni zażądali znacznie więcej pieniędzy (choć zmieścili się w budżecie inwestycji). Proszę nie powtórzyć błędu z inwestycją w 1 linię (z Hiszpanami) i dokładnie wszystko sprawdzić, choćby i kilka razy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 3
  • Rodowity Olsztynianin 2020-07-17 14:24:47 5.173.*.*
    Skanska 2.0
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 6

www.autoczescionline24.pl