Dziś jest: 17.05.2025
Imieniny: Paschalisa, Sławomira
Data dodania: 2018-01-24 11:59

Redakcja

Tak może wyglądać olsztyński dworzec PKS po remoncie. Jest też kładka na Zatorze [WIZUALIZACJE]

Zgodnie z obietnicą, Forum Rozwoju Olsztyna, walczące o wpisanie olsztyńskiego dworca do rejestru zabytków i nie wyburzanie go, przygotowało kolejne wizualizacje przedstawiające to, jak obiekt mógłby wyglądać po remoncie bez konieczności równania go z ziemią.

reklama

Przypomnijmy, na wniosek Forum Rozwoju Olsztyna, lokalnych oddziałów Stowarzyszenia Architektów Polskich oraz Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków wszczęte zostało postępowanie administracyjne, które ma ustalić, czy olsztyński dworzec powinien zostać wpisany do rejestr zabytków, czego domagają się stowarzyszenia.

PKP nie czekając na rozstrzygnięcia w tej spawie ogłosiły przetarg na projekt budowy nowego Dworca Głównego w Olsztynie. W przetargu zaznaczono jednak, że stosownie do uzyskanych w wyniku postępowania decyzji wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków.

Forum Rozwoju Olsztyna, by pokazać olsztynianom dlaczego walczą o zachowanie starej bryły dworca – już w grudniu ubiegłego roku przygotowało wizualizację  zmodernizowanej i wyremontowanej hali części kolejowej dworca. Wizualizacje dostępne tutaj ->

Dziś – zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami – społecznicy przygotowali i opublikowali kolejne wizualizacje. Tym razem możemy zobaczyć, jak wyglądać mogłoby wnętrze dworca PKS po remoncie oraz kładka piesza łącząca Dworzec Olsztyn Główny z Zatorzem.

Jak mówi Bartłomiej Biedziuk, prezes Forum Rozwoju Olsztyna, jeśli dojdzie do wpisania dworca do rejestru, nic nie będzie stać na przeszkodzie, aby wybudować kładkę. Kładka prowadziłaby z miejskiej działki przy ul. Marii Zientary Malewskiej (na osi ul. Paderewskiego) na pierwsze piętro dworca, które jest obecnie wyłączone z użytkowania. Z kolei na perony można by się dostać windą lub zwykłymi schodami. Kładka nawiązywałaby swoim wyglądem do stylu architektonicznego dworca. Równolegle działałoby przejście podziemne w zmodernizowanym tunelu.

Jak zapowiada FRO, to jeszcze nie koniec serii wizualizacji pokazujących niewykorzystany potencjał dworca. Stowarzyszenie zaprezentuje obiekt z zewnątrz, plac, część handlową oraz przejrzyste schematy funkcjonowania obiektu.

Galeria

Komentarze (18)

Dodawanie komentarzy zostało wyłączone.

  • Kapitan Planeta 2018-01-26 12:24:32 10.194.*.*
    Zburzyć ten relikt PRLu
    Przenieś Oceń: 0 3
  • marduck 2018-01-25 15:19:33 83.31.*.*
    Kolejny popis FRO "zróbmy wszystkim pod górę" do dzisiaj nie przeprosili za agitację na rzecz ronda pseudoturbinowego. Takie obrazki możecie se powiesić na ścianach jako pamiątkę. W dobie obecnych trendów, budynek powinien być przede wszystkim funkcjonalny i energooszczędny, to nie FRO bedzie płaciło potem przez kolejne 30lat za jego utrzymanie, chyba ze dąży do wstawienia do środka szeregu bud jak obecnie. I moja ocena, obecny budynek jest brzydki i żadne tapetowanie temu nie pomoże. A prawda powiedziana została już poniżej, FRO prawdopodobnie działa w interesie osób trzecich,, dla własnych korzyści.
    Przenieś Oceń: 5 7
    • gfef 2018-01-25 15:30:21 10.0.*.*
      FRO za nic nie musi przepraszać bo organizacja ruchu jaką wprowadził Grzymowicz nie był zgodna najistotniejszych punktach z ich wnioskiem. Zresztą problem jest większy, bo po powrocie do starej organizacji korki dalej takie same. Co do uwag o dworcu - to właśnie FRO myśli o tym jak budynek ma się utrzymać. Powiedz mi niby za co PKP utrzyma nowy budynek, w którym nie będzie części komercyjnej? Nie wspominam już że nie burzy się czegoś co funkcjonuje i przynosi zysk tylko dlatego że się to marduckowi, estecie z Koziej Wólki nie podoba. Rozumiem że dla Ciebie własne zdanie jest najważniejsze ale jakoś SARP jest dla mnie wyższą wyrocznią w kwestiach estetyki i architektury.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
    • marduck 2018-01-25 20:36:18 83.31.*.*
      O widzę adwersarz, który wierzy innym na słowo, bo w .. był ... Odwiedź to rondo to będziesz wiedział ze korki są dużo mniejsze, ale pewnie jak popierałeś rozwiązanie też nie miałeś o tym pojęcia. Oczywiście że się burzy, rozwiązania które są nieefektywne zastępuje się przystającymi do obecnych technologii. Może w Twoim świecie Koziej Wólki tylko się łata, bo to szczyt awangardy, ale na całym świecie się burzy. Dalej żyj w wyimaginowanym świecie, gdzie potwór o takiej kubaturze i z tyloma przeszkleniami przynosi zyski. Proponuję żebyś na ochotnika płacił za ogrzewanie i mycie tych połaci szklanych, a może sam umyj będzie taniej.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 5
    • gfef 2018-01-25 22:27:23 89.70.*.*
      marduck - przynosi zyski już teraz. Ale widzę że fakty im dalsze od wizji marducka tym gorzej dla nich :P Zabawne też że nie odniosłeś się do tego że zmiany na rondzie OKS z FRO nie miały nic wspólnego, a jedynym odpowiedzialnym w tej kwestii jest Piotruś Pan. Prawda boli? Co do dworca, poza pierdzieleniem o rozwałce jak widać nie masz nic do powiedzenia.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2
    • marduck 2018-01-26 19:56:31 83.31.*.*
      Oj kłamczuszku, to pomysł FRO, zmiana organizacji ruchu na tym rondzie http://www.olsztyn.com.pl/artykul,fro-o-rondzie-turbinowym-nie-o-takie-zmiany-wnioskowalismy,22979.html Czyli jednak nie masz pojęcia o czym piszesz, a dyskusja z Tobą nie ma najmniejszego sensu.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 3
    • gfef 2018-01-27 00:27:32 89.70.*.*
      Nie wiem czy potrafisz czytać ze zrozumieniem, ale w przytoczonym przez Ciebie artykule wyraźnie napisano "ni o takie zmiany wnioskowaliśmy"... jak nie o takia a zrobiono inne to o co ci chodzi?
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • Elemele 2018-01-25 12:03:11 91.217.*.*
    FRO pokazało klasę. Społecznie, bez pieniędzy, po godzinach a projekt piękny. PKP i miasto nic nie zrobiły mimo pieniędzy.
    Przenieś Oceń: 9 2
  • z mazur 2018-01-25 11:31:42 88.156.*.*
    A PKP nadal swojej wizualizacji nie są w stanie pokazać.
    Przenieś Oceń: 9 0
  • Kolwjarz 2018-01-25 11:03:16 88.156.*.*
    Tylko pochwalić. Walczcie z głupotę i nieprzejrzystymi planami PKP.Ten dworzec po modernizacji może jeszcze sprawnie obsługiwać pasażerów koleji i miedzymiastowych autobusów. Trzymam kciuki za waszą społeczną walkę.
    Przenieś Oceń: 10 1
  • Mr.P 2018-01-25 09:42:02 213.73.*.*
    A ja opowiem wam bajkę :) Był sobie człowiek który wpadł na pomysł. Skoro dworce są wyłączone z zakazu handlu w niedzielę to go zburzę i wybuduję "dworzec-galerię" i będę robił biznes co niedzielę. W tym momencie zjawia się społecznik który charytatywnie działa na rzecz ekologi i ochrony rzadkich jaszczurek występujących akurat w podkładach kolejowych na tym dworcu. Budowa i biznes zawisa na cienkim włosku no bo jak można niszczyć środowisko jaszczurek. Media pieją, ludzie dyskutują, a biznes się nie może rozkręcić. Pomysłowy człowiek spotyka się ze społecznikiem. Wpłaca "charytatywna" sumkę na rzecz ratowania jaszczurek które jak się okazuje już nie mieszkają w podkładach kolejowych na dworcu, ogólnie ktoś je kiedyś widział ale już nie jest tego pewny.I wszyscy żyli długo i szczęśliwie.
    Przenieś Oceń: 2 11
    • nie piernicz 2018-01-25 12:54:41 10.0.*.*
      Tyle tylko że PKP nie ma zamiaru wybudować części handlowej, a wręcz przeciwnie. To właśnie FRO podnosi kwestię tego z czego niby będzie się ten dworzec w przyszłości utrzymywał, kiedy dotacje się skończą a PKP rozwali antresolę i parter. Więc ta bajeczka jest kompletnie nieadekwatna do sytuacji. Pomijam, że wniosek złożyły trzy duże stowarzyszenia - gdyby chodziło o korzyści majątkowe to raczej chcieliby to kontrolować, a tak to jest działanie ogólne.
      Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • sąsiad 2018-01-25 00:00:22 89.228.*.*
    I kolejny raz Ci, którym zależy - chociaż nie biorą za to pieniędzy - udowadniają tym, którym wszystko jedno - chociaż biorą za to publiczne pieniądze i wydają publiczne (czyt. nasze) pieniądze - że można coś zrobić estetycznego, racjonalnego i użytecznego dla mieszkańców, pasażerów, dla dobra wspólnego, czytaj: dla nas!
    Przenieś Oceń: 12 2
  • Akrelia 2018-01-24 20:47:29 88.156.*.*
    Wspaniałe. Nie moge uwierzyć że to dworzec w Olsztynie. Wygląda na to że niewielkimi nakładami można doprowadzić do super efektu. Brawo FRO. Pekape niech korzysta z tego. Miasto powinno sie przyłączyć do lansowania takiej wizji
    Przenieś Oceń: 13 3
  • Edo 2018-01-24 15:42:00 188.146.*.*
    Zburzyc to gowno
    Przenieś Oceń: 4 20
  • Adgar 2018-01-24 13:59:55 10.0.*.*
    Ma to sens, zwłaszcza że dworce są wyłączone z zakazu handu w niedzielę, więc można reaktywować antresolę i parter w tym celu (a pamiętam że PKP chce zrobić sam mały dworzec). A dzięki kładce to ludzie i z Zatorza by na zakupy i pogaduchy chodzili...
    Przenieś Oceń: 17 2
  • Dzierlatka 2018-01-24 12:32:20 83.24.*.*
    Super to wygląda. FRO to jedyna organizacja, która przedstawiła spójny pomysł na dworzec. Gdzie jest PKP, UM i wielki inwestor z warszafki?
    Przenieś Oceń: 27 4
  • kalafior 2018-01-24 12:20:43 157.25.*.*
    No i gitara. Dobra robota i daje do myślenia. Wyrazy szacunku za włożoną pracę. Gdyby właścicielem dworca był jeden podmiot to może i by to wypaliło.
    Przenieś Oceń: 26 3

www.autoczescionline24.pl