Dziś jest: 22.05.2025
Imieniny: Heleny, Ryty, Wiesławy
Data dodania: 2013-05-09 10:10
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 10:27

Iwona Starczewska

Przebudowa Alei Wojska Polskiego ponownie na tapecie

Już dziś, 9 maja wszyscy olsztynianie zainteresowani przebudową Alei Wojska Polskiego będą mieli okazję zgłosić urzędnikom swoje uwagi dotyczące tej planowanej inwestycji. Konsultacje społeczne w ratuszu zaplanowano na godzinę 17.00.

reklama
To będzie drugie już spotkanie konsultacyjne w sprawie przebudowy Alei Wojska Polskiego, która stanie się ostatecznie drogą krajową z prawdziwego zdarzenia. Co prawda na realizację inwestycji wciąż nie ma pieniędzy, jednak ratusz liczy, że w przyszłym roku ta sytuacja ulegnie zmianie.

Mieszkańcy miasta poznali już wszystkie warianty przebudowy jezdni od ul. Żeromskiego do al. Sybiraków z budową parkingu przy ul. Rataja.

Zainteresowani przebudową społecznicy wybrali już nawet najkorzystniejszy z nich. Najwyżej ocenionym rozwiązaniem jest to zakładające budowę większej ilości zatok postojowych (15) i autobusowych (5).Według tego planu miałaby powstać droga jednojezdniowa dwupasowa z dodatkowymi pasami dla skręcających w lewo. W tym przypadku również poszerzenie drogi wyliczono na około 600 metrów kwadratowych. Realizacja wariantu zakłada wycinkę 3-4 drzew.


Społecznicy z Obywatelskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego chcą jednak i w tym wariancie wprowadzić pewne zmiany, które przedstawią podczas dzisiejszych konsultacji.

Ich zdaniem najważniejszym wnioskiem, który nasuwa się w trakcie analizy tego wariantu jest konieczność zmniejszenia szerokości każdego z pasów jezdni do 3 metrów. Członkowie rady twierdzą, że nawet minimalna zmiana szerokości, przy zachowaniu funkcjonalności drogi pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Węższe pasy ruchu – zdaniem Obywatelskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - sprzyjają zachowaniu przepisowej prędkości przy jednoczesnym zwiększeniu uwagi kierowców na innych uczestników ruchu.

Społecznicy mają pomysł jak zagospodarować odzyskaną przestrzeń.

- Przestrzeń (1 – 1,5 metra w zależności od odcinka) możemy przeznaczyć na dalszą poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów poprzez powiększenie azyli na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów, wprowadzenie pasa bezpieczeństwa pomiędzy zatokami postojowymi, a drogami dla rowerów, wprowadzenie pasa bezpieczeństwa pomiędzy drogami dla rowerów, a chodnikami – czytamy w opracowaniu Rady.

Zdaniem Rady ważne jest by wariant zakładał również budowę wyniesionych przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerów równoległych do al. Wojska Polskiego.


Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl