Kampania „Tiry na tory” wraz z Forum Rozwoju Olsztyna, serdecznie zapraszają na otwarte spotkanie informacyjne, które odbędzie się 20 listopada o godzinie 18.00 w Olsztynie (siedziba SARP, ul. Kołłątaja 14).
Spotkanie odbędzie się w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej "Tiry na tory", której jednym z celów jest wsparcie społeczności dotkniętych intensywnym ruchem tirów.
- Prowadzona przez nas kampania „Tiry na tory” działa na rzecz przeniesienia tranzytu towarów z dróg na kolej. Badania pokazują, że jest to sprawa bardzo istotna dla mieszkańców Polski – aż 87% respondentów potwierdza, że jest to ważna dla naszego kraju idea. Polacy widzą zależność między stanem dróg i brakiem bezpieczeństwa na drodze a wzmożonym ruchem ciężarówek. Naszą petycję w tej sprawie podpisało już 84000 osób – informują członkowie Instytutu Spraw Obywatelskich, organizatorzy kampanii.
Zdaniem organizatorów spotkania – kolej może odgrywać o wiele większą rolę w przewozach. Jest to konieczne, aby chronić jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne, w szczególności na obszarach cennych krajobrazowo, takich jak Warmia i Mazury.
Na wtorkowe spotkanie zaproszeni zostali Prezydent Olsztyna, Wojewoda Warmińsko- Mazurski, Marszałek Województwa, Dyrektor Oddziału GDDKiA, przedstawiciele magistratów oraz posłowie i senatorowie z regionu.
- Chcielibyśmy w tak reprezentatywnym gronie poznać możliwie szerokie spektrum opinii na temat perspektyw i możliwości odciążenia regionu z kołowego ruchu ciężkiego, zwłaszcza tranzytowego – informuje Przemek Stańczak z Instytutu Spraw Obywatelskich.
Organizatorzy kampanii ''Tiry na tory'' podczas spotkania poruszą również temat modernizacji drogi krajowej nr 16.
- Podczas naszej poprzedniej wizyty w województwie warmińsko-mazurskim we wrześniu tego roku spotkaliśmy się z społecznościami lokalnymi w Sorkwitach i Mikołajkach. Mieszkańcy zwrócili nam uwagę na problem modernizacji drogi krajowej nr 16. Modernizacja ta z pewnością jest bardzo istotna, jednak znaczące zwiększenie przepustowości tej drogi może doprowadzić do indukcji ruchu tranzytowego, co doprowadzi do dalszej fragmentacji krajobrazu i utraty walorów przyrodniczych, dla których turyści przybywają na Mazury. Może mieć również negatywny wpływ na obszary przyrodniczo cenne. Walory Mazur są dobrem narodowym - stąd nasze, jako ogólnopolskiej kampanii, zainteresowanie tą modernizacją – dodaje Stańczak.
Komentarze (1)