Olsztyn promuje się w telewizji TVN. Ile to kosztowało miasto?

Olsztyn promuje się w telewizji TVN. Ile to kosztowało miasto?
Screen z programu "Polska na weekend 360"
Fot. TVN24

W marcu telewizja TVN24 wyemitowała odcinek programu „Polska na weekend 360”, który był poświęcony Olsztynowi. Łącznie powstały cztery pięciominutowe odcinki pokazujące atrakcje stolicy Warmii i Mazur. Nasuwa się pytanie, ile za taką promocję miasto musiało zapłacić?

„Polska na weekend 360” to program telewizji TVN24, w którym prezentowane są atrakcje różnych zakątków kraju. Prowadzący Jakub Porada i Aleksandra Janiec odwiedzili również Olsztyn. Odcinki te zostały wyemitowane 23 i 24 marca. Na czterech pięciominutowych nagraniach zaprezentowano m.in. CRS Ukiel, Zamek Kapituły Warmińskiej czy Stare Miasto. Prezenterzy mieli okazję również spróbować lokalnych potraw.

- Podpisaliśmy z telewizją TVN umowę na promocję Olsztyna na antenie ogólnopolskiej. Na 3 dni przyjechała do nas 5-osobowa ekipa telewizyjna. W efekcie powstały cztery około pięciominutowe odcinki na temat atrakcji, jakich można spodziewać się w Olsztynie. Każdy z tych programów został minimum dwukrotnie wyemitowany, co da nam łącznie minimum około 40 minut solidnej promocji miasta. To 8 emisji w dwóch telewizjach, które średnio dziennie gromadzą około 2,5-milionową publiczność. Ponadto materiał został też umieszczony na stronie TVN, a my dostaliśmy go do dowolnego wykorzystania – wyjaśnia Marta Bartoszewicz, rzeczniczka Urzędu Miasta Olsztyna.

Niewątpliwie jest to spora promocja miasta, jednak nie darmowa.

- Za to wszystko zapłaciliśmy 40 tys. brutto. Dodatkowym bonusem jest to, że Jakub Porada, będąc w Olsztynie wrzucał zdjęcia na swojego Facebooka, gdzie oznaczał m.in. CRS Ukiel. To tym lepsza promocja, że nie miał tego w kontrakcie – mówi rzeczniczka.

Komentarze (26)

Dodaj swój komentarz

  • wizytóka Olsztyna 2019-04-04 08:26:57 95.160.*.*
    jest brudny, śmierdzący wieżowiec przy dworcu PKP. Ciekawe czyj on jest. Brudne okna pozaklejone gazetami poobrywane reszki rolet, żaluzji. cos okropnego - zawlidroga i wstyd dla olsztyna
    Odpowiedz Oceń: 1 0 Zgłoś treść
  • lwx 2019-04-04 07:40:33 83.9.*.*
    Turysta przyjedzie do Olsztyna albo pociągiem albo autobusem lub swoim samochodem. W każdym z tych przypadków czeka go niemiła niespodzianka. Więcej już nie przyjedzie. Pozostaje już tylko opcja na piechotę lub na czołgu. Takie opcja to fantazja. Przepraszam zapomniałem jeszcze o samolocie. Ta opcja to jednak tak jak w przysłowiu "z deszczu pod rynnę". Olsztyn to "dziwna miasto" powiedział murzyn po polsku bo nie znał warmińskiej gwary.
    Odpowiedz Oceń: 4 0 Zgłoś treść
  • anka222 2019-04-03 11:12:39 81.190.*.*
    CZY BĘDZIE RELACJA NA ŻYWO Z NASZEGO PIĘKNEGO DWORCA,SKORO MAJĄ PRZYJEŻDŻAĆ TURYŚCI NA WEEKEND 360
    Odpowiedz Oceń: 7 3 Zgłoś treść
  • Egeszege 2019-04-03 09:39:56 37.47.*.*
    Olsztyn - zielone miasto z fabryka opon paradoks a co gorsza bez której daleko by nie zaszło...
    Odpowiedz Oceń: 4 4 Zgłoś treść
  • Rodowity Olsztynianin 2019-04-02 21:07:38 95.160.*.*
    jak zawsze 10%
    Odpowiedz Oceń: 3 0 Zgłoś treść
  • Tommmm 2019-04-02 16:31:02 89.228.*.*
    Wkrótce ta telewizja bedzie musiala przeprosić pana Małkowskiego za obrażliwy i fałszywy materiał,podobnie jak Rzeczpospolita i Bałtroczyk, wzór cnót który zostawił kobiete z dziecmi i uciekł do kochanki...
    Odpowiedz Oceń: 16 8 Zgłoś treść
  • Związkowiec ZNP 2019-04-02 15:06:55 37.47.*.*
    A czemu nie pokazano orła z genitaliami? O wieży już wie 1O0 mln. ludzi. A czemu nie nagrała tego państwowa telewizja tylko komercyjna stacja? Czy w związku z tym ogłoszono konkurs na nagrania?
    Odpowiedz Oceń: 8 7 Zgłoś treść
  • olsztyniak od urodzenia 2019-04-02 14:21:25 213.73.*.*
    W materiale było też o naszym pięknym zabytkowym dworcu, dziurawych drogach, wielokrotnie nagradzanym systemie ITS, który rozładowuje korki w mieście, o naszych obiektach sportowych: stadionie, hali, cieknącej aquasferze, wyłączonym z użytku basenie, krytym lodowisku, komunikacji: pękniętych szynach (jeszcze dziś nie połatanych), nieprawidłowościach w MPK, braku imprez kulturalnych, starówce pustej latem, o upadających przedsiębiorcach z powodu przedłużających się remontów ulic, o najdroższym paliwie w kraju, o dziurze przed wysoką bramą? BYŁO SIĘ PYTAM? Czy ogłoszono sukces na zamówienie?
    Odpowiedz Oceń: 29 8 Zgłoś treść
  • me 2019-04-02 13:56:26 82.139.*.*
    marnowanie pięniędzy. regionu Warmii i Mazur nie trzeba reklamować od lat 70-tych zjeżdża tu nie tylko warszawka, ale i reszta Polski.
    Odpowiedz Oceń: 6 9 Zgłoś treść
  • Architekt 2019-04-02 13:35:00 109.40.*.*
    No i fajnie, widziałem całkiem ładnie. Na pewno nie są to zmarnowane pieniądze, wychodzi jakieś 500zł za 30sek.
    Odpowiedz Oceń: 12 8 Zgłoś treść