Miasto podwyższy opłaty za Strefę Płatnego Parkowania?

Miasto podwyższy opłaty za Strefę Płatnego Parkowania?
W Olsztynie z każdym rokiem przybywa nowych samochodów
Fot. Archiwum Olsztyn.com.pl

W Olsztynie może dojść do podwyższenia opłat za parkowanie. Od 2012 roku takowych nie było, a samochodów z każdym rokiem przybywa.

– W Strefie Płatnego Parkowania w Olsztynie jest blisko 2,5 tys. miejsc postojowych. W czerwcu 2019 roku zarejestrowanych w mieście było ponad 137 tys. pojazdów, co daje ponad 790 aut na 1 tys. osób zamieszkujących Olsztyn – poinformował nas Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.

Rzecznik ZDZiT dodał, że z uwagi na to, że parkujących pojazdów z każdym rokiem przybywa, a od 2012 roku stawki opłat w Strefie Płatnego Parkowania nie zmieniły się, zmiany wydają się być nieuniknione.

– Z jednej strony powinna w ten sposób zwiększyć się rotacja parkujących pojazdów, z drugiej część kierowców zapewne rozważy alternatywę jaką są tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej – wyjaśnia Michał Koronowski.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu przygotowuje materiały do opracowania projektu zmian w strefie. Wprowadzenia zmian stawek opłat musi zostać później procedowane przez komisje. Na koniec rada miasta musi je jeszcze zatwierdzić w drodze uchwały. Zatem decyzje na pewno szybko nie zapadną.

– Na razie nie zapadły żadne decyzje co do terminów, trudno też mówić o czyjejś inicjatywie. Póki co, są to plany, a na analizę różnych wariantów przyjdzie jeszcze czas – dodał Michał Koronowski.

Przypomnijmy, że Strefa Płatnego Parkowania w Olsztynie dzieli się na trzy podstrefy. Pierwsza, która obejmuje Stare Miasto oraz ścisłe centrum to tzw. Podstrefa C – czerwona. Parkowanie na niej przez pierwszą godzinę kosztuje 2,50 zł, opłata za drugą wzrasta do 3 zł, a za trzecią do 3,60 zł.

Podstrefa Z (żółta) obejmuje tereny wokół strefy C – m.in. ul. Grunwaldzką, starą Warszawską, Niepodległości, Szrajbera, Mochnackiego, Partyzantów, Kościuszki, Głowackiego czy fragment ul. Kołobrzeskiej. Parkowanie jest tańsze. Postój godzinny to opłata rzędu 2 zł, następnie wzrasta ona o 40 groszy za drugą i trzecią godzinę.

Trzecią podstrefą jest T, czyli zielona. Jest to podstrefa umiejscowiona na styku os. Wojska Polskiego i Zatorze, na ulicach: Żeromskiego, Okrzei, Wyspiańskiego, Prusa, Klasztornej, Sienkiewicza czy Kolejowej. Opłata za godzinę wynosi 1,30 zł, za drugą – 1,50 zł, a za trzecią 1,80 zł.

Abonament miesięczny wynosi 100 zł, kwartalny 240 zł, natomiast półroczny 400 zł. Osoby, które wykupiły dany pakiet mogą parkować w całej Strefie Płatnego Parkowania.

Komentarze (3)

Dodaj swój komentarz

  • mm2 2019-09-24 13:26:52 79.184.*.*
    ceny powinni podnieść tak żeby faktycznie nie opłacało się całodzienne trzymanie samochodu na takim parkingu. Dodatkowo powinni też te abonamenty znieść :)
    Odpowiedz Oceń: 3 3 Zgłoś treść
  • burza 2019-09-24 09:21:50 82.177.*.*
    W 2012 też mówiło się o zatkanych ulicach, a podniesienie opłat miało wystraszyć ''zalegaczy" i pomóc sfinansować budowę lub nawet budowy wielokondygnacyjnych parkingów śródmiejskich. Więc gdzie one są?! Mówiło się o "szubienicach" mówiło się o terenie przy Wysokiej Bramie na Nowowiejskiego, gdzie nawet ukształtowanie terenu zachęcało do tego, żeby zbudować coś podziemnego... Opłaty, opłatami, ale trzeba się wziąć w końcu do roboty. Podnoście ceny, ale dajcie ludziom ucywilizowany parking, a nie podwórka, czy zabłocone place.
    Odpowiedz Oceń: 0 0 Zgłoś treść
  • curwer ecu 2019-09-24 03:34:18 5.173.*.*
    Ostatnia podwyżka była w 2012r. Lepiej późno niż wcale, bo za wymienione stawki nie wiadomo czy opłaca się serwisować parkomaty. Najlepiej byłoby pobierać takie kwoty, które pozwolą Grzymowiczowi sfinansować czwartą linię tramwajową w planie np. pięcioletnim, bez obciążania innych sfer budżetu miasta.
    Odpowiedz Oceń: 1 1 Zgłoś treść