Kolejna gmina pod Olsztynem będzie mieć własną komunikację miejską

Kolejna gmina pod Olsztynem będzie mieć własną komunikację miejską
Dworzec PKS w Olsztynie
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl

Radni Barczewa jednogłośnie przyjęli uchwałę o utworzeniu gminnej komunikacji publicznej. Ma to poprawić jakość życia mieszkańców z terenów wiejskich. Dzięki temu zyskają oni lepszy dostęp, zarówno do Barczewa, jak i do Olsztyna.

Projekt uchwały o utworzeniu gminnej komunikacji publicznej przedstawił burmistrz Barczewa, Andrzej Maciejewski. Pomysł spodobał się radnym, którzy przyjęli go jednogłośnie.

Oznacza to, że od pierwszego kwartału 2022 r. zostanie utworzonych pięć nowych linii autobusowych dzięki, którym mieszkańcy gminy będą mogli dotrzeć do Barczewa, a następnie liniami 114 i 124 do Olsztyna.

- To kolejny krok w celu poprawy życia mieszkańców z terenów wiejskich mających problem z dotarciem do szkół, pracy czy lekarza. Dzięki współpracy z sołtysami i radnymi, w chwili obecnej trwają konsultacje dotyczące proponowanych rozkładów jazdy – informują władze Barczewa.

Przypomnijmy, że na terenie powiatu funkcjonuje Powiatowa Komunikacja Zbiorowa. To system sieci autobusowych połączeń wewnętrznych i międzygminnych dla całego powiatu. Jako pierwsza przystąpiła do niego gmina Purda, której mieszkańcy od września 2020 r. mogą korzystać z pięciu regularnych linii autobusowych (506, 511, 513, 550, 551), łączących ich gminę z Olsztynem i jej poszczególnymi miejscowościami.

Pod koniec 2020 r. umowę w ramach PKZ podpisały władze dwóch kolejnych gmin: Dobre Miasto i Jeziorany. W ten sposób sieć powiększyła się o kolejne dwie linie: 509: Jeziorany–Biskupiec (przez Olszewnik, Żardeniki, Kikity Górkowo, Tejstymy, Biesowo, Czerwonkę) oraz 519: Dobre Miasto–Dywity (trasą Knopin, Osiedle Stary Dwór, Barcikowo, Kłódka, Cerkiewnik, Kabikiejmy, Spręcowo, Ługwałd).

Od stycznia 2021 r. ruszyły dwie nowe linie autobusowe – nr 509, łącząca Jeziorany z Biskupcem oraz 519, łącząca Dywity z Dobrym Miastem.

2147382000

Komentarze (13)

Dodaj swój komentarz

  • [Usunięty] 2022-01-02 08:50:13 223.146.*.*
    [Komentarz został usunięty przez administrację serwisu]
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Mantra 2021-12-05 12:37:49 178.42.*.*
    Z Dobrego do Dywit ale już nie do Olsztyna. Jakby z Dywit był dojazd łatwiejszy...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Zhuge Liang 2021-12-05 12:01:16 178.42.*.*
    A z Olsztyna do Dobrego Miasta dalej tylko 17:50 a potem to idź sobie lasem nocą. W imieniu społeczności Dobrego Miasta żądam przywrócenia wszystkich kursów wieczornych po godzinie 18 dobromiejskimi firmami przez 7 dni w tygodniu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 1
  • Złomiarz 2021-12-03 16:56:51 185.140.*.*
    Te ruiny po Kobusie czas utylizować !!!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • docho 2021-12-01 22:02:49 178.42.*.*
    Najwiecej torów zwineli nasi wyzwoliciele .Oni te tory traktowali jak łup wojenny. Potem za Kwasniewskiego tory zostały przepite.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 3
  • Region trzeciej kategorii 2021-12-01 13:29:53 77.111.*.*
    Szkoda, że w latach 90-tych rozebrano dużą ilość torów kolejowych, szczególnie wokół przygranicznych miasteczek, mimo, że pod koniec lat 80-tych niektóre z nich były nawet wyremontowane z betonowymi podkładami. Dziś można by było puścić w takie miejsca szynobusy. Komfort podróży byłby nieporównywalnie lepszy. Ale cóż, Warszawka uznała, że połączenia nierentowne należy rozbierać do gołej ziemi, i efekty mamy tego widoczne w postaci wykluczenia komunikacyjnego. Sami stworzyli problem z którym teraz walczą i chwalą się tym w kampaniach wyborczych. Hipokryzja do kwadratu. Co szkodziło zostawić te tory w spokoju? Aż tak ich kuły w oczy? O położeniu teraz nowych torów w ogóle już nie ma mowy bo koszt byłby astronomiczny. Utarł się społeczny stereotyp w kraju, że Warmia i Mazury to biedny i zacofany region - a jaki ma być, skoro tak go potraktowano? Tutejsi mieszkańcy sami sobie torów przecież nie rozebrali. Mało tego, nawet jak już jakiś odcinek doczeka się remontu, na przykład Olsztyn-Braniewo, to babrają się z wyborem wykonawcy w przetargach przez DWA LATA, i dopiero niedawno pierwsze łopaty wbito w ziemię. Czy podobne tempo prac miałoby miejsce w południowej części kraju? Wątpię. Na dokładkę Szacowny Marszałek województwa był łaskaw zaprzestać dopłat do autobusowej komunikacji zastępczej na tym odcinku z racji niewielkiej ilości pasażerów, a dziś czytam, że przyznali mu 50%-tową podwyżkę. Przykro się na to wszystko patrzy, ale niestety taka prawda.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 42 0
  • Brawo 2021-12-01 11:28:17 95.41.*.*
    Bardzo dobre nowiny Zwłaszcza dla osób starszych które nie posiadaj samochodu a muszą dostać się do lekarza itp. 👍
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 26 1
2147382000