Dziś jest: 25.07.2025
Imieniny: Jakuba, Krzysztofa
Data dodania: 2014-11-03 10:55

Iwona Starczewska

Kacprzycki: ''Uaktualniłem wyliczenia tramwajowe. Będzie jeszcze drożej''

Radny SLD Krzysztof Kacprzycki zaktualizował swoje ubiegłotygodniowe wyliczenia dotyczące kosztów realizacji projektu tramwajowego w Olsztynie. Jak twierdzi – udało mu się wyciągnąć informację o kosztach jakie do wyliczeń zostały wpisane i wychodzi na to, że będzie jeszcze drożej – niż zakładał początkowo.

reklama

Przypomnijmy, w ubiegłym tygodniu radny Krzysztof Kacprzycki zorganizował konferencję prasową, podczas której zaprezentował wyniki wyliczeń kosztów projektu tramwajowego. Jak poinformował błędną jest podawana informacja, że miasto otrzyma dotację w wysokości 85 procent poniesionych kosztów. Z umowy z PARP wynika, że to dofinansowanie wynosi 70,51 procenta.

- Podliczyłem wszystkie kwoty wynikające z umów z wykonawcami. Wyszło 624 mln złotych. Co wskazuje, że powinniśmy w stosunku do umowy zawartej z PARP dopłacić 274 mln złotych – informował.

Do tych wyliczeń odniósł się prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, który wyjaśnił, że o tym, iż projekt będzie prawdopodobnie droższy było wiadomo już od momentu wyjścia z Olsztyna hiszpańskiej firmy FCC.

- Od daty wygranego przed czterema laty przez Hiszpanów przetargu zmieniły się: czas, koniunktura, zaostrzyły się kryteria terminowe, a sam projekt został podzielony na odcinki, by sprawniej go realizować. Wiedzieli o tym radni i Rada Miasta, a stosowne zapisy dotyczące zwiększenia kosztów zostały zapisane w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Wiedział to także pan radny Krzysztof Kacprzycki, bo jak rozumiem, ma pełen dostęp do dokumentów, których przyjęcie sam uchwalał – poinformował na blogu Grzymowicz.

W odpowiedzi prezydenta nie padła jednak żadna kwota – a to właśnie tego oczekiwał radny Kacprzycki, który chce wiedzieć konkretnie ile miasto dołoży do tej inwestycji.

Po ubiegłotygodniowych rozmowach obu stron na ten temat - Kacprzyckiemu - jak twierdzi – udało się wyciągnąć informację o kosztach jakie do wyliczeń zostały wpisane.

- Wyliczenia od samego początku ze względu na brak pełnych informacji obarczyłem błędem 10%, dziś wpisałem też “koncert życzeń” co do rozliczenia VAT jak i szansy na dalsze współfinansowanie. Co jednak najważniejszego padło w tej dyskusji - to że roboty będą rozliczane powykonawczo – czyli kwota wzrośnie. Trzeba doliczyć rozwiązania przy Milfor, trzeba doliczyć przełożenie niezinwentaryzowanych sieci, zmianę wynikającą ze zmiany projektu tymczasowej zajezdni, przebudowę rozwiązań komunikacyjnych pod potrzeby przedsiębiorców przy Sikorskiego i tym podobne – informuje Kacprzycki. Zarzucano mi, że do projektu powinno podejść się ekonomicznie – to pytam się z czego pokryjemy deficyt? Ile będzie kosztował transport szynowy? O ile zwiększyliśmy koszty funkcjonowania MPK w związku z zamieszaniem z przenosinami zajezdni – dodaje na blogu Kacprzycki.

Poniżej zaktualizowane wyliczenia Kacprzyckiego:


 

Galeria

Komentarze (7)

Dodaj swój komentarz

  • olsztyniak38 2014-11-03 18:27:15 81.190.*.*
    Czyli w przyszłym roku rosną podatki lokalne, wieczyste itp. I pewnie pojawi się pomysł podatku "deszczowego". Ktoś w końcu musi za to zapłacić. ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • usmiechnij sie :/ przez łzy 2014-11-03 17:11:15 81.190.*.*
    Temat tramwajów w Olsztynie to temat rzeka jak temat chorej służby zdrowia..- podnosi ciśnienie.. Po co komu te tramwaje.. mogli trzypasmówkę puścić na Sikorskiego do Pstrowskiego i dalej, drogę z Generałów na Brzeziny, to nie... "kierowco uśmiechnij się budujemy dla Ciebie"... to chyba tramwaje będą samochody przewozić skoro dla kierowców... ja tylko czekam kiedy wybuchnie afera że stała z tym wszystkim duża korupcja..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Tabliczka mnożenia 2014-11-03 16:18:41 77.242.*.*
    No, ale co konkretnie wynika z tego, że miasto będzie musiało dołożyć więcej niż jest to oficjalnie podawane? Czy miastu przez to grozi bankructwo? Czy zadłużenie miasta wrośnie do niebezpiecznego poziomu? Czy inwestycja nagle okazuje się w związku z tym nieopłacalna? Co Pan Kasprzycki konkretnie chce przekazać mieszkańcom swoimi wyliczeniami? Czy aby nie chodzi tylko o to żeby o nim pisali przed wyborami?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Kapitan Planeta 2014-11-03 11:45:44 83.15.*.*
    ta budowa to jest skandal! dlaczego nikt tego nie pilnuje, jak można na Sikorskiego z obu stron zerwać chodniki, jak ludzie teraz mają tamtędy chodzić, jeździć rowerami czy iść z wózkami z dziećmi, ledwo się przejechać da autem(z położonych betonów wystają pręty i pełno dziur), ale władza uważa że wszyscy mogą przecież samochodami i autobusami, więc wypada może zrobić te autobusy teraz na tym odcinku za darmo
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0