W ofercie roku akademickiego 2016/2017 Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego znajdziemy kilka nowych kierunków. Niektóre – jak inżynieria kosmiczna – budzą spore zainteresowanie.
Studenci podejmujący naukę na studiach inżynierskich z inżynierii kosmicznej muszą nastawić się na zajęcia z projektowania, testowania i użytkowania urządzeń stosowanych w sztucznych satelitach i astronomicznych obserwatoriach naziemnych. Podczas nauki student zostanie gruntowne przygotowany w zakresie matematyki technicznej, fizyki, astronomii i informatyki oraz z podstaw elektroniki, elektrotechniki, mechaniki i telekomunikacji. Ponieważ specyfiką urządzeń satelitarnych jest zazwyczaj brak możliwości ich naprawy i serwisowania, podczas studiów kładziony jest duży nacisk na umiejętność wszechstronnego testowania urządzeń i obsługującego te urządzenia oprogramowania. Absolwenci kierunku Inżynieria Kosmiczna będą mogli znaleźć zatrudnienie w przemyśle i instytucjach badawczo-rozwojowych lub naukowych związanych z technikami satelitarnymi i astronomicznymi obserwatoriami naziemnymi, a także jednostkach zajmujących się fizyką doświadczalną.
Kolejną nowością w ofercie UWM jest kierunek ''Analiza i kreowanie trendów''. Będą to studia pierwszego stopnia - licencjackie z 6. semestralnym okresem nauki. Ten nowoczesny, kierunek studiów ma w założeniu łączy wiedzę i umiejętności z zakresu filozofii, ekonomii, informatologii i socjologii. W kształceniu kładziony będzie nacisk na: umiejętności indywidualnego i zespołowego działania, sprawnej komunikacji, technik kreatywnego myślenia, działania projektowego, gromadzenia oraz nowoczesnego zarządzania informacjami. Studenci będą kształcić się z analizy ekonomicznej, zachowań rynkowych, marketingu, metod i technik badań społecznych, designu społecznego, teorii i technik innowacji. Absolwent ze swoim dyplomem będzie mógł prowadzić samodzielną działalność gospodarczą w zakresie realizacji innowacyjnych projektów (usług lub produktów), znajdzie zatrudnienie w innowacyjnych firmach produkcyjnych i usługowych, firmach lub zespołach zajmujących się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań, usług, produktów, a także trendwatchingiem i trendsettingiem.
Nowym kierunkiem będzie też – związana z rynkiem regionalnym - technologia drewna. Studenci studiów inżynierskich będą uczyć się mechanicznej obróbki drewna i tworzyw drzewnych, a także chemicznego przetwórstwa surowców drzewnych i związanej z tym konstrukcji i technologii mebli i wyrobów z drewna.Absolwenci tego kierunku nie powinni mieć trudności w znalezieniu zatrudnienia w naszym regonie – uważanym za kolebkę tego przemysłu.
Nowością jest również kierunek ''Zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii''. Będą to studia pierwszego stopnia - licencjackie z 6. semestralnym okresem nauki. Studenci poznają historyczne, kulturowe i społeczne uwarunkowania obecności oraz roli zwierząt w życiu człowieka. Uzyskują wiedzę o regulacjach prawnych i organizacyjnych oraz zasadach etyki w zakresie utrzymywania i użytkowania zwierząt. Poznają mechanizmy podstawowych procesów zachodzących w organizmie zwierzęcia oraz zagadnienia związane z rozwojem człowieka i jego zaburzeniami. Zapoznają się z typowymi metodami edukacji, wychowania i terapii ludzi oraz ich wspomagania zajęciami z udziałem zwierząt.
Absolwenci będą mogli wykorzystać interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności, w tym także posiadane przygotowanie pedagogiczne, w pracy w placówkach rekreacyjnych, edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i terapeutycznych dla dzieci, młodzieży i dorosłych, uwzględniających w swojej działalności zajęcia prowadzone przez specjalistów z udziałem zwierząt. Ponadto aktywność zawodowa absolwenta może być związana z: agroturystyką; działalnością szkoleniową i doradczą w zakresie hodowli, utrzymania, żywienia i szkolenia zwierząt; firmach usługowo-produkcyjnych, zajmujących się produkcją oraz dystrybucją karmy, paszy, dodatków paszowych i akcesoriów dla zwierząt. Absolwent, w zależności od zrealizowanego modułu kształcenia będzie mógł ubiegać się o nadanie uprawnień instruktora hipoterapii lub kynoterapeuty (dogoterapeuty).
Komentarze (2)