Znajdujący się w tzw. korytarzu zachodnim żółty wariant północnej obwodnicy Olsztyna został zatwierdzony przez centralę w Warszawie, a obecnie trwają formalności związane z podpisaniem protokołu z wyboru wariantu – informuje olsztyński ratusz.
Taki przebieg obwodnicy w marcu br. uzyskał aprobatę lokalnych władz. Poza prezydentem Robertem Szewczykiem żółty wariant poparli włodarze gmin Jonkowo, Gietrzwałd i Dywity.
- Aktualnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie przygotowuje materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wskazanego na posiedzeniu ZOPI (Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych – red.) wariantu - przekazała nam Elżbieta Mildner z lokalnego oddziału GDDKiA.
Po uzyskaniu decyzji środowiskowej rozpoczną się prace nad koncepcją programową, obejmującą szczegółowe rozwiązania techniczne i badania geologiczne. Ten etap ma potrwać od IV kwartału 2025 roku do III kwartału 2027 roku.
Następnie, w okresie od IV kwartału 2027 do I kwartału 2028, planowane jest przeprowadzenie przetargu na wykonawcę robót w systemie „Projektuj i buduj”.
Północna obwodnica Olsztyna będzie miała długość 15 km. Początek drogi zlokalizowany będzie na końcu obwodnicy Spręcowa. Natomiast jej koniec przewidziany jest na terenie gminy Gietrzwałd, na drodze krajowej nr 16, w okolicach istniejącego skrzyżowania z ul. Sielską w pobliżu Kudyp.
Budowa obwodnicy Olsztyna to jedno z pięciu zadań realizowanych w województwie warmińsko-mazurskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020–2030.
Komentarze (8)
Dodaj swój komentarz