Nowy Dworzec w Olsztynie realizowany jest przez spółkę Retail Provider, która znalazła partnera strategicznego zapewniającego pełne finansowanie projektu. Inwestorzy oczekują na uchwalenie planu miejscowego. Przyjęcie przez radę miasta dokumentu umożliwi rozpoczęcie realizacji inwestycji, która może zostać oddana do użytku już w 2014 r.
Tymczasem już w grudniu ubiegłego roku inwestor rozpoczął proces komercjalizacji powierzchni handlowych zaplanowanych w nowej galerii.
- We wszystkich projektach o dużym potencjale, a tym samym dużej powierzchni handlowej, proces najmu musi być rozpoczęty odpowiednio wcześniej, zanim uzyska pozwolenie na budowę. To gwarantuje dobre dopasowanie budynku i układu najemców do potrzeb rynkowych oraz optymalizację procesu najmu. Na tak wczesnym etapie rozmowy są prowadzone ze strategicznymi najemcami, u których proces decyzyjny jest wieloetapowy i tym samym wydłużony. Chciałbym podkreślić, że sami najemcy rozumieją taki proces, ponieważ gwarantuje im porozumienie z inwestorem na etapie uszczegóławiania koncepcji obiektu - informuje Piotr Wasilewski ze współpracującej przy projekcie ZCK spółki Katharsis Development.
Galeria handlowa w ramach Nowego Dworca Olsztyn zajmie około 45 tys. mkw. powierzchni najmu, obejmie blisko 180 punktów handlowo-usługowych, wielosalowe kino, a także dużą strefę rozrywki z lokalami gastronomicznymi.
- O ogromnym potencjale inwestycji stanowi jej unikalny koncept, polegający na połączeniu galerii handlowej z nowymi obiektami dworca kolejowego i autobusowego. Adekwatny model zintegrowanego centrum komunikacyjno - usługowego z sukcesem realizowany jest obecnie w Katowicach i Poznaniu - mówi Edyta Bobek, Associate Director w Zespole Powierzchni Handlowej w DTZ. – Obiecujące perspektywy biznesowe zapewnia również imponująca liczba potencjalnych klientów, do których Nowy Dworzec Olsztyn kieruje ofertę. To nie tylko blisko dwieście tysięcy olsztynian, półtora miliona mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego, ale i milion turystów, którzy corocznie odwiedzają stolicę Warmii i Mazur – komentuje Bobek.
Dodatkowe szanse dla olsztyńskiego projektu stwarza otwarcie w lipcu ubiegłego roku małego ruchu granicznego z Obwodem Kaliningradzkim.
Przypomnijmy, na Zintegrowane Centrum Komunikacyjne składać się będzie dworzec kolejowy, autobusowy z galerią handlową, ale i przystankami autobusowymi i tramwajowymi. Na dachu budynku przewidziany jest parking na 900 aut. Powstało by także przejście podziemne z dworca na Zatorze. Inwestor zakłada również budowę mieszkań komunalnych.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz