Dziś jest: 28.04.2024
Imieniny: Piotra, Walerii
Data dodania: 2017-12-15 10:14

Redakcja

Nie będzie Olsztyńskiego Roweru Miejskiego? Społecznicy czują się oszukani przez urzędników

Niepokojące informacje płyną od inicjatorów projektu Olsztyński Rower Miejski. Jak twierdzą, mimo że urzędnicy zadeklarowali jego realizację i tym samym wycofali pomysł z listy projektów tegorocznej edycji Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego, teraz milczą w tej sprawie. W przyszłorocznym budżecie miasta także na próżno szukać środków na ten cel.

reklama

Projekt stworzenia w Olsztynie systemu samoobsługowych stacji rowerów publicznych miał kolejny już raz być przedmiotem głosowania w ramach Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Wniosek Stowarzyszenia "Wizja Lokalna" nie został jednak poddany pod tegoroczne głosowanie, gdyż jak informowali społecznicy, dostali oni informację od urzędników, że zadanie zostało przekazane przez miasto do osobnej realizacji w 2018 roku.

- Jak nas poinformował ZDZiT prowadzone są już rozmowy w sprawie stworzenia systemu rowerowego, w tym około 40 stacji rowerowych i 7-10 rowerów na jedną stację. Projekt ma być realizowany w 2018 roku, koszt tego systemu (dofinansowanie roczne) szacuje się na ok. 1 mln złotych – informują społecznicy ze Stowarzyszenia Wizja Lokalna.

Radość nie trwała jednak długo. Po tych informacjach, którymi społecznicy podzielili się z mediami, rzecznik miejskiego Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu informację zdementował.

Rozczarowani społecznicy postanowili więc odwołać się od decyzji zespołu koordynującego OBO, by wywalczyć realizację projektu w ten sposób. Zespół w odpowiedzi na odwołanie społeczników podtrzymał swoje wcześniejsze stanowisko i dodał, że realizacja projektu może potrwać dłużej niż rok lub przypaść na przełom lat.

W przyszłorocznym budżecie miasta nie zapisano środków na realizację pomysłu.

- Projekt nie został poddany pod głosowanie mieszkańców z powodu rzekomej realizacji zadania przez miasto, a mimo to środków na jego uruchomienie w przyszłorocznym budżecie nie zapisano - mówi Paweł Klonowski, przewodniczący stowarzyszenia. - Takie postępowanie oznacza, że szans na realizację systemu w 2018 roku właściwie nie będzie, a pod znakiem zapytania postawiono przy okazji sens całej procedury OBO. To kolejny po przedłużającej się budowie Łynostrady problem mogący podważać wiarę w sens proponowanej nam idei partycypacji – dodaje.

Społecznicy liczą, że ich stanowisko w walce o realizację projektu poprze jeszcze Rada Miasta podczas grudniowej sesji zatwierdzającej przyszłoroczny budżet miasta.

 

Komentarze (6)

Dodaj swój komentarz

  • MP 2017-12-16 06:39:59 88.156.*.*
    OBO to wydmuszka ,lansik kilku osób.Trzeba zapytać twórców i współtwórców OBO jak się czują.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 1
  • Isruu 2017-12-15 19:30:02 94.254.*.*
    I bardzo dobrze że nie będzie,ktos w końcu mnie posłuchał.. szkoda pieniędzy na rdzewiejace rowery i utrzymanie tego.. lepiej lynostrade robić gdzie każdy z nas swoim rowerem pojedzie..
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 8
  • MichałekOL 2017-12-15 14:44:37 185.103.*.*
    Jeszcze kilka tygodni temu na łamach olsztyńskich mediów realizację inwestycji zapowiadał nie jeden i nie dwóch, a nawet kilku miejskich radnych. Jeszcze mają szansę na grudniowej sesji Rady Miasta - niech pokażą swoją skuteczność w działaniu ;-)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 3
  • Marlenna 2017-12-15 10:47:50 31.2.*.*
    Panie Klonowski dlaczego tak późno uświadomił sobie Pan że zarządzający miastem mają opinie mieszkańców w .... gdzieś? Przecież można skorzystać z dofinansowania unijnego - niedawno ogłoszono nabór wniosków na poddziałanie: 4.4.1 Ekomobilny MOF (ZIT Olsztyna) gdzie można sfinansować: - budowe/przebudowe dróg dla rowerów, traktów pieszych, elementy BRD. oraz infrastrukture rowerowa (np. stojaki, wiaty rowerowe, stacje samoobsługowej naprawy rowerów) - kompleksowe inwestycje służące transportowi zbiorowemu w miejskim obszarze funkcjonalnym Olsztyna obejmujące: budowę komunikacyjnych dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą; Większościowy procent kosztów (pow. 50%) w ramach projektu muszą stanowić elementy związane ze zrównoważoną mobilnością miejską, np. ścieżki rowerowe, trakty piesze i pieszo-rowerowe. Niech Pan zapyta w urzędzie miasta czy będzie składało projekt i na co?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • dghmdgh 2017-12-15 10:37:53 37.47.*.*
    pewnie lobby sklepów rowerowych zrobiło swoje
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 8

www.autoczescionline24.pl