Dziś jest: 10.07.2025
Imieniny: Antoniego, Sylwany
Data dodania: 2015-08-20 12:17

Iwona Starczewska

Dalekosiężne plany: tramwaj na Zatorzu i Dajtkach

W stolicy Warmii i Mazur obradował po raz pierwszy nietypowy zespół doradczy działający przy prezydencie miasta. Mowa o Platformie Ekomobilności, która powstała by konsultować wszelkie planowane zmiany związane z transportem publicznym w mieście. A plany są ambitne – rozbudowy sieci tramwajowej sięgającej Zatorza i Dajtek.  

reklama

Powołana przez prezydenta Platforma Ekomobilności ma charakter zespołu doradczego wspierającego działania prezydenta w zakresie rozwoju transportu zbiorowego. Zespół pracuje za darmo, a jego członkami są przedstawiciel organizacji pozarządowych, UWM-u, firmy Michelin, Rady Miasta, Rad Osiedli, Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, taksówkarzy, drogowców, czy osób niepełnosprawnych.

Platforma ma za sobą pierwsze spotkanie, podczas którego zapoznała się z  raportem „Strategia rozwoju publicznego transportu zbiorowego w Olsztynie do 2027 roku”.

Jak informuje prezydent Olsztyna, to dokument badający preferencje i potoki pasażerskie mieszkańców Olsztyna, który też uzasadnia decyzje o kierunkach rozwoju transportu zbiorowego w Olsztynie.

- Opracowanie to sięga roku 2027, więc przyszłościowe kierunki rozwoju sieci tramwajowej zahaczają również o Zatorze oraz osiedla północno-zachodnie, czyli ulicę Bałtycką i Dajtki. Jak rozwinie się „olsztyński tramwaj” trudno dziś prorokować, bo zależy to od wielu czynników, ale z pewnością warto mieć rozwojowe perspektywy – pisze na swoim blogu, prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Sieci tramwajowe sięgające Zatorza, czy Dajtek to nowość. Póki co ratusz ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla potrzeb uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację przedłużenia linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym przy dworcu PKP/PKS wraz z rozbudową zajezdni tramwajowej. Rozwój linii w tym kierunku miałby, podobnie jak obecna budowa linii tramwajowej, być finansowany ze środków unijnych. 

Źródło: grzymowicz.pl/własne

Komentarze (4)

Dodaj swój komentarz

  • bleblebleble 2015-08-25 14:06:49 46.170.*.*
    Po kiego na Dajtki? Jest 7 i 13. Ile osób stamtąd jeździ autobusami?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 1
  • do aef 2015-08-24 08:31:00 213.73.*.*
    Nie ściemniaj. Olsztyńskie firmy nie popisały się przy budowie tramwajów i to właśnie dlatego, że uciekły z budowy na ul. Kościuszki mamy dzisiaj opóźnienia. Kolegów z byłego Centbetu nie szło nawet zatrudnić jako podwykonawców dla podwykonawców.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 0
  • aef 2015-08-21 12:03:13 10.0.*.*
    Ściema. Najważniejsze organizacje pozarządowe, które zajmują się od lat tramwajami nawet nie dostały na to zaproszenia. Wszystko poza trybem uchwały, tylko po to żeby Grzymek miał przyklepane zlecenia dla kolegów z byłego Centbetu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 2 5