Powołana przez prezydenta Platforma Ekomobilności ma charakter zespołu doradczego wspierającego działania prezydenta w zakresie rozwoju transportu zbiorowego. Zespół pracuje za darmo, a jego członkami są przedstawiciel organizacji pozarządowych, UWM-u, firmy Michelin, Rady Miasta, Rad Osiedli, Miejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, taksówkarzy, drogowców, czy osób niepełnosprawnych.
Platforma ma za sobą pierwsze spotkanie, podczas którego zapoznała się z raportem „Strategia rozwoju publicznego transportu zbiorowego w Olsztynie do 2027 roku”.
Jak informuje prezydent Olsztyna, to dokument badający preferencje i potoki pasażerskie mieszkańców Olsztyna, który też uzasadnia decyzje o kierunkach rozwoju transportu zbiorowego w Olsztynie.
- Opracowanie to sięga roku 2027, więc przyszłościowe kierunki rozwoju sieci tramwajowej zahaczają również o Zatorze oraz osiedla północno-zachodnie, czyli ulicę Bałtycką i Dajtki. Jak rozwinie się „olsztyński tramwaj” trudno dziś prorokować, bo zależy to od wielu czynników, ale z pewnością warto mieć rozwojowe perspektywy – pisze na swoim blogu, prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.
Sieci tramwajowe sięgające Zatorza, czy Dajtek to nowość. Póki co ratusz ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla potrzeb uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację przedłużenia linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym przy dworcu PKP/PKS wraz z rozbudową zajezdni tramwajowej. Rozwój linii w tym kierunku miałby, podobnie jak obecna budowa linii tramwajowej, być finansowany ze środków unijnych.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz