Na stacji Olsztyn Główny powstaje nowy peron i tunel na Zatorze [ZDJĘCIA]

Na stacji Olsztyn Główny powstaje nowy peron i tunel na Zatorze [ZDJĘCIA]
Na stacji Olsztyn Główny trwa przebudowa peronu, powstaje też tunel na Zatorze
Fot. Andrzej Puzewicz / PKP PLK

Trwają prace związane z przebudową stacji Olsztyn Główny. Obecnie układane są nowe tory, powstaje także tunel na Zatorze. Wartość inwestycji wynosi 400 mln zł. Dofinansowanie pochodzi ze środków unijnych.

Na stacji Olsztyn Główny układane są nowe tory. Układ torowy na wschodniej stronie stacji ma usprawnić obsługę pociągów towarowych. Będzie możliwość przejazdu cięższych oraz dłuższych składów. Zdemontowano w obrębie stacji ponad 20 km torów i sieci trakcyjnej oraz 75 rozjazdów.

Po zachodniej stronie stacji, między Olsztynem Głównym a przystankiem Olsztyn Śródmieście, przygotowywany jest teren do montażu torów i rozjazdów. Montowane są bramki podtrzymujące sieć trakcyjną. Ma być lepsza możliwość prowadzenia ruchu pociągów, poprawi się też obsługa nowego przystanku.

Postępuje budowa nowego peronu. Ułożono już ścianki konstrukcji. Wykonawca układa elementy nawierzchni. Jednocześnie demontowane i zabezpieczane są filary stalowej konstrukcji starej wiaty.

Budowane jest także przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Wykonawca prowadzi prace pomiędzy skarpą a peronem. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Mieszkańcy osiedla Zatorze mają zyskać wygodne dojście, dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się.

Na budowie pracownicy wykorzystują kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn – w tym dźwigi, koparki, pociągi sieciowe oraz palownice.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych ma zapewnić podróżnym komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome.

Fot. Andrzej Puzewicz / PKP PLK

2147382000

Komentarze (18)

Dodaj swój komentarz

  • MŁoDA 2022-05-24 08:40:29 31.60.*.*
    Tempo zmian na tej inwestycji najlepiej porównać z budową II linii tramwajowej i halą Uranią. W mieście nie widać gospodarza. Wykonawca II linii tramwajowej chcę dodatkowych 50 mln. złotych. Opróżnianie przy budowie Uranii wynosi 5 miesięcy i nie ma szans na odrobienie. Widać jak na dłoni gospodarzy inwestycji. Tam państwo a tutaj samorządowiec. Tam dobry organizator a w mieście partacz.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 14 11
  • Artur 2022-05-23 21:26:28 31.60.*.*
    Nowy stadion!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 25
  • Yghjll 2022-05-23 21:25:01 46.205.*.*
    Ten tunel powinien być również dla samochodów bo sam tunel dla pieszych będzie niebezpieczny zaraz go bezdomni i inne menele zdewastuja i strach będzie wejsc
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 8
  • Yyz 2022-05-23 20:19:13 188.47.*.*
    Ten tunel dobrze że będzie,ale powinien być kiedy PKP jeździli wszyscy tzn 30lat temu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 7
  • Hdd 2022-05-23 20:02:05 79.191.*.*
    A nowy dworzec kiedy?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 2
  • Z miasta 2022-05-23 19:43:57 86.132.*.*
    Czy moze wie ktoś czy ta zniszczona , metalowa siatka odgradzajaca tory od ulicy od przystanku Olsztyn Śródmieście przez ulicę Kolejową do Dworca Głównego zostanie wymieniona czy zostanie taki skansen i syf?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 3
  • kol1 2022-05-23 19:16:16 95.160.*.*
    Zaprawdę powiadam wam - wkrótce po oddaniu schody ruchome i windy będą popsute, a tunel zalewany przy każdym deszczu. Taka jest rzeczywistość PKP. Inne miasta potwierdzą.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 21
  • Z miasta 2022-05-23 18:52:54 86.132.*.*
    Muszę przyznać że tempo wykonywanych prac (nie mylić z budową nowego dworca)jest naprawdę dobre.Brawa dla firmy odpowiedzialnej za te roboty
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 30 2
  • NOLek z wyboru 2022-05-23 17:50:06 5.173.*.*
    Aby nie było jak z tramwajami 😂
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 12
  • Trzeci wiadukt na Zatorze 2022-05-23 17:41:59 46.204.*.*
    Taki tunel na Zatorze powinien być wykopany tez na wysokości MAKRO albo estakada do poprzecznej i korki z Zatorza zniknęłyby raz na zawsze
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 4