Dziś jest: 20.04.2024
Imieniny: Agnieszki, Czesława
Data dodania: 2014-10-30 13:07
Ostatnia aktualizacja 2014-11-03 10:12

Iwona Starczewska

Ważne zmiany w projekcie obwodnicy Olsztyna. Zobacz szczegóły

Jak już informowaliśmy - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdził koncepcję rozwiązań zamiennych dla obwodnicy Olsztyna. Rozwiązanie zamienne zakłada rezygnację z budowy węzła Wójtowo 2 i wyraźne zmiany w budowie Węzła Pieczewo i Wschód. Zobacz wszystkie szczegóły zmian.

reklama

Powód zmian w pierwotnych planach jest jeden – drogowcy GDDKiA Olsztyn chcą zacząć budowę obwodnicy w 2015 roku, miasto zaś nie jest gotowe na rozpoczęcie przygotowania dróg dojazdowych do Węzłów Pieczewo i Wschód (przebudowa ul. Lubelskiej, Towarowej i Pstrowskiego – red.). W pierwszym etapie budowy węzeł Pieczewo nie będzie miał podłączenia do obwodnicy. Znaczące zmiany szykują się też przy budowie węzła Wschód.

- Konieczność opracowania rozwiązań zamiennych dokumentacji projektowej na budowę obwodnicy Olsztyna wynikła z decyzji o podziale budowy na dwa zadania realizacyjne oraz z potrzeby etapowania budowy węzłów planowanej drogi ze względu na dostosowywanie układu miejskiego do połączenie z obwodnicą – informuje Karol Głębocki, rzecznik GDDKiA.

Ponadto 5 sierpnia 2014 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę zmieniającą Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Jedną ze zmian wprowadzonych tą uchwałą do załącznika nr 5 Programu było podwyższenie klasy technicznej części obwodnicy Olsztyna na odcinku Olsztyn Południe – Olsztyn Wschód. Odcinek ten będzie realizowany jako droga ekspresowa S51, co spowodowało konieczność wprowadzenia rozwiązań właściwych dla drogi klasy S.

Poniżej opis wprowadzonych zmian rozwiązań drogowych w stosunku do zatwierdzonego decyzją ZRID projektu budowlanego:

1. Węzeł Olsztyn Zachód (Kudypy) na skrzyżowaniu projektowanej obwodnicy z istniejącą dk 16 będzie realizowany etapowo. Etap pierwszy, który rozpocznie się w 2015r. przewiduje budowę skrzyżowania typu rondo turbinowe z wydzieloną relacją skrętną od strony Barczewa.

Węzeł Olsztyn Zachód

2. Węzeł Olsztyn Południe na skrzyżowaniu projektowanej obwodnicy z istniejącą dk 51. Koncepcja rozwiązań zamiennych zakłada budowę węzła typu koniczyna (WA) zespolonego za pomocą jezdni zbierająco-rozprowadzających wzdłuż S 51 z węzłem typu półkoniczyna z pętlami przyległymi (WB) na przecięciu S-51 z drogą powiatową 1370N.

Węzeł Olsztyn Południe cz.1, Węzeł Olsztyn Południe cz.2, Węzeł Olsztyn Południe cz.3, Węzeł Olsztyn Południe cz.4, Węzeł Olsztyn Południe cz.5

3. Węzeł Pieczewo zlokalizowany na przecięciu projektowanej obwodnicy z docelową lokalizacją dk 53. Etap pierwszy zakłada realizację wyłącznie jezdni obwodnicy wraz z obiektem inżynierskim (węzłowym) w ciągu obwodnicy. Pozostałe elementy węzła wraz z połączeniem węzła z istniejącą dk 53 będą realizowane w kolejnym etapie.

Węzeł Olsztyn Pieczewo cz. 1, Węzeł Olsztyn Pieczewo cz. 2, Węzeł Olsztyn Pieczewo cz. 3

4. Węzeł Olsztyn Wschód (Klebark). Skrzyżowanie projektowanej obwodnicy z istniejącą dk 16. Pierwotnie został zaprojektowany jako węzeł zespolony za pomocą jezdni zbierająco - rozprowadzających z węzłem stanowiącym połączenie obwodnicy południowej z planowaną północno- wschodnią obwodnicą Olsztyna w ciągu dk 51. W związku z uchyleniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy północno-wschodniej  zrezygnowano z jezdni zbierająco - rozprowadzających wzdłuż obwodnicy. Założono natomiast dwa warianty połączenia obwodnicy z układem miejskim. Projekt budowlany obejmuje budowę wiaduktu nad rondem łączącego węzeł Wschód z ul. Towarową. Dodatkowo zaprojektowano połączenie węzła z rondem. Wariant realizacji połączenia z miastem (jedno lub dwupoziomowe rozwiązanie) uzależniony jest od terminu realizacji przez miasto przedłużenia ul. Towarowej do węzła Wschód.

Węzeł Olsztyn Wschód w.1, Węzeł Olsztyn Wschód w.2

5. Zakończenie opracowania za węzłem Olsztyn Wschód (skrócenie o 1,9 km). Rozwiązanie zamienne zakłada rezygnację z budowy węzła Wójtowo 2, zakończenie opracowania w najbliższej możliwej, z uwagi na warunki techniczne, odległości od węzła, rezygnację z jezdni zbierająco - rozprowadzających wraz z dostosowaniem nowo projektowanego układu komunikacyjnego do istniejącej dk 16.

Zakończenie opracowania cz.1, Zakończenie opracowania cz.2, Zakończenie opracowania cz.3

Galeria

Komentarze (2)

Dodawanie komentarzy zostało wyłączone.

  • bez Grzyba 2014-11-01 11:11:15 83.9.*.*
    "miasto zaś nie jest gotowe na rozpoczęcie przygotowania dróg dojazdowych do Węzłów Pieczewo i Wschód" - to miasto jest gotowe do zmiany rządzących bo obecna ekipa nie potrafi zrealizować dużych inwestycji na czas, a kontrakty chronią interesy zleceniodawców a nie dobro mieszkańców i budżet.
    Przenieś Oceń: 0 0
  • Teddy 2014-10-30 23:31:01 46.186.*.*
    Taka piękna wizualizacja była. Od razu było wiadomo, że nic z tego nie będzie. Dostaniemy badziewie jednojezdniowe z milionem przejść dla pieszych i tysiącem świateł, po to, żeby nic się nie zmieniło na lepsze. Eh....
    Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl