Dziś jest: 30.04.2024
Imieniny: Donaty, Mariana, Tamary
Data dodania: 2016-02-16 09:33

Iwona Starczewska

Rozbudowa olsztyńskiej linii tramwajowej do konsultacji

Rozbudowa olsztyńskiej linii tramwajowej do konsultacji
Fot. Iwona Kamińska/Olsztyn.com.pl

Wiosną tego roku miasto otrzyma gotowe dokumentacje projektowe przebiegu nowych odcinków torowiska w Olsztynie. Nowe linie mają łączyć Jaroty oraz Pieczewo z fabryką Michelin i Dworcem. Tymczasem miasto zachęca mieszkańców do wyrażania swoich opinii na ten temat.

reklama

Przypomnijmy, latem ubiegłego roku ratusz podpisał opiewającą na 4,2 mln złotych umowę na opracowanie dokumentacji dla przedłużenia linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin oraz Dworcem. Opracowania maja być gotowe wiosną tego roku.

Tramwaje ostatecznie miałyby poruszać się po torowisku z Jarot w kierunku ul. Krasickiego, dalej do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiego do Dworcowej i do spięcia u zbiegu z ulicą Towarową.

Kierunek rozwoju komunikacji tramwajowej jest już więc sprecyzowany i w takim kształcie poddany został pod konsultacje społeczne, które ruszyły na platformie konsultacje.olsztyn.eu w miniony poniedziałek 15 lutego.

Mieszkańcy mają więc okazję zapoznać się z planami i wypowiedzieć się na temat rozbudowy sieci tramwajowej w ciągu ul. Witosa (od wybudowanego odcinka) poprzez ulice Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego (do wybudowanego odcinka), na odcinku od ul. Obiegowej poprzez al. Piłsudskiego do ul. Dworcowej oraz wzdłuż al. Warszawskiej i ul. Dybowskiego do Starego Dworu.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie pętla Pieczewo i Tęczowy Las na węzeł integracyjny uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, samochodowy, pieszy i rowerowy wraz z budową miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Zmianie ulegnie też układ drogowy poprzez niezbędną przebudowę istniejących ulic wzdłuż projektowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej.

Konsultacjom w takim kształcie, jeszcze przed ich rozpoczęciem, sprzeciwiali się społecznicy z ośmiu olsztyńskich stowarzyszeń. Społecznicy chcieli, by kierunek rozbudowy linii jak i sam fakt kolejnych nakładów finansów na taki projekt został skonsultowany z mieszkańcami.

- Nie wiadomo dlaczego zdecydowano o takim przebiegu nowej linii tramwajowej. Nie wiadomo czy rozważano inne warianty. Nie wiadomo dlaczego w ogóle zdecydowano się na rozbudowę infrastruktury tramwajowej. Nie odbyła się żadna publiczna dyskusja w tym temacie – informował wtedy Bartłomiej Biedziuk ze Stowarzyszenia Forum Rozwoju Olsztyna. - Niestety popełnianie są te same błędy, jakie wystąpiły przy pierwszym „projekcie tramwajowym”. Mieszkańcy nie mieli wówczas żadnego praktycznego wpływu na przebieg linii tramwajowej, nie mieli żadnego wpływu na sposób przeorganizowania transportu publicznego. Pozostawiono im jedynie marginalny wpływ na kwestie drugorzędne. Przez brak spotkań na odpowiednio wczesnym etapie nie uzyskano satysfakcjonującej akceptacji społecznej .

Tymczasem urzędnicy zachęcają do wzięcia udziału w spotkaniach otwartych na temat rozbudowy linii tramwajowej. Te zaplanowano kolejno na 1 marca o godz. 17.00 w Szkole Podstawowej nr 34 oraz 2 marca o godzinie 17.00w sali 219 olsztyńskiego ratusza.

Szczegóły inwestycji->

Komentarze (9)

Dodaj swój komentarz

  • isruu 2016-02-20 16:42:35 46.112.*.*
    .. bunkry niech lepiej budują ;)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • [email protected] 2016-02-16 22:27:13 88.156.*.*
    ....Jaroty, Pieczewo, tramwaje, ścieżki rowerowe, a Zatorze? Wciska się nowe bloki na Jagiellońską, Rataja, Borową, a gdzie jakieś ścieżki rowerowe.... O Górce Jasia też cisza. Ratusz wziął pieniądze, miał być park rozrywki, sklep wzdłuż Jagiellońskiej,miał zbudować Arbet, ale jakoś przycichło, a pieniądze? Czyżby nowe bloki mieszkalne? zanim wprowadzac kolejnych mieszkańców, raczej pomyśleć o infrastrukturze. mieszkanka Podleśnej
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 0
  • Korniszon 2016-02-16 13:58:51 213.73.*.*
    A po co przedłużac linie do kortowa? przecież tam 3 misiące wakacji, miesiąc ferii i mnóstwo godzin rektorskich. Poza tym studentów coraz mniej. Kto tam będize jeździł?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 3
  • Polna 2016-02-16 12:09:50 213.73.*.*
    Dlaczego PODGRODZIE jest wykluczone z możłiwych scenariuszy? Przeciaż tam mieszka około 10 tysięcy mieszkańców.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 0
  • colombo 2016-02-16 12:05:50 213.73.*.*
    Pseudokonsultacje skoro trasy już są wybrane. UM poszukuje figurantów do firmowania zaklepanych już działań.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 1
  • Krychacz 2016-02-16 11:25:50 82.139.*.*
    Jakie to byłoby proste gdyby to chodziło o autobusy. :) Lecz niestety, z jakiegoś powodu to muszą być tramwaje... Co to jest za powód...?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 2
  • r 2016-02-16 09:48:21 46.186.*.*
    Błędny link do szczegółów inwestycji :) brakuje kropki po http
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 2

www.autoczescionline24.pl