Dziś jest: 23.04.2024
Imieniny: Jerzego, Wojciecha
Data dodania: 2018-06-26 12:02

Redakcja

Rozbudowa olsztyńskiego torowiska wciąż bez rozstrzygnięcia

Ponownie przedłużono okres składania ofert w przetargu na rozbudowę linii tramwajowej w Olsztynie. Ze względu na liczne zapytania w przetargu – oferty będą przyjmowane do 5 lipca.

reklama

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej na ulicach Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, Piłsudskiego. Początkowo zakładano, iż oferty w tym przetargu będą przyjmowane do 12 czerwca. Ze względu na liczne pytania dotyczące zamówienia, urzędnicy kilkakrotnie przedłużali okres składania ofert . Ostatecznie dokumenty będą przyjmowane do 5 lipca

Inwestycja zakłada budowę dwutorowej linii tramwajowej rozpoczynającej się przy istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na Os. Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i punktem socjalno-informacyjnym. Na pierwszym odcinku linia przebiegać będzie środkiem ul. Wilczyńskiego i Krasickiego do skrzyżowania z ul. Sobocińskiego. Dalej, poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ul. Krasickiego do skrzyżowania z ul. Murzynowskiego, gdzie rozpoczynać się będzie estakada o długości ok. 270 m, po której ma przebiegać - nad skrzyżowaniem ul. Krasickiego z ul. Synów Pułku. Na końcowym odcinku ul. Synów Pułku oraz na ul. Wyszyńskiego, torowisko przebiegać ma poza obszarem jezdni, po zachodniej stronie ulicy, aż do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. W al. Piłsudskiego linia tramwajowa zlokalizowana będzie między jezdniami tworząc tram-bus-pas i połączy się z istniejącym torowiskiem na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki.

Zakres prac do wykonania obejmuje: budowę torowiska i trakcji tramwajowej, budowę dwóch stacji prostownikowych dla trakcji tramwajowej, budowę estakady o długości ok. 270 m i rozpiętości przęsła 28-39 m, przebudowę skrzyżowań oraz ulic wzdłuż trasy linii tramwajowej, budowę murów oporowych oraz wzmacnianie skarp, chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż projektowanej linii tramwajowej, peronów i zatok przystanków komunikacji publicznej, odwodnienia ulic i torowiska, oświetlenia terenu, likwidację kolizji i przebudowę sieci uzbrojenia terenu oraz wycinkę drzew i wykonanie nowych nasadzeń zieleni.

Budowa miałaby się rozpocząć we wrześniu 2019 roku. Nowe torowisko ma powstać do końca września 2020 roku. Koszt inwestycji szacuje się na około 208 mln złotych.

 

Komentarze (10)

Dodaj swój komentarz

  • Zygmunt Z 2018-06-28 09:37:52 88.156.*.*
    Doskonały kierunek rozwoju. Miejmy nadzieje że rozbudowa będzie postępować i obejmie jak największe połacie i zakres miasta tak aby wytrącić krtytkom bron z ręki. Chodzi o komentarze że nie wszędzie da się tramwajem dojechać. tak to prawda , nie da się. Ale należy pamiętać że nasza sieć dopiero zaczyna się rozwijać, na to aby osiągnęła tak duży zasięg komunikacyjny potrzeba wielu lat. W końcu stare powiedzenie mówi ze " Nie od razu Krakow zbudowano". Swoją drogą zastanawia mnie źródło tego tzw hejtu. Czy naprawdę chodzi o tramwaje ? Czy o wszystko inne oprócz samochodu ? Myślę ze raczej to drugie. Niestety małomiasteczkowa mentalność daje o sobie znać w postaci zafałszowanego poczucia godności która nakazuje traktować auto osobowe nie jako środek transportu ale stan posiadania i pokaz dumy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 4
  • ed 2018-06-27 13:11:33 31.6.*.*
    W wyborach zagosuję na tego kto obieca całkowita rezygnacje z tej paranoii
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 7
  • GM 2018-06-26 21:53:03 176.221.*.*
    Możesz być miastowy, a i tak zostaniesz głupkiem. Widziałeś projekt rozbudowy? Ja tak i uważam, że jest durny.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 6
  • Miastowy 2018-06-26 19:47:23 5.80.*.*
    Wśród wieśniaków oburzenie.Olsztyn rozbudowywuje tramwaje i jeszcze ta wielkomiejska estakada.I tak ma być wiesniaki
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 8
  • wedfvb 2018-06-26 19:13:41 88.156.*.*
    ta estakada niepotrzebna po oddaniu obwodnicy. wywalanie kasy, którą można było zbudować krańcówke przy wysokiej bramie i może coś jeszcze
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 12
  • Olsztyniak56 2018-06-26 13:21:35 145.239.*.*
    Czy Piłsudskiego z tram-bus-pasem ma mieć po 2 jezdnie dla samochodów, czy po jednej? Bo jeśli po jednej, to w Olsztynie BĘDZIE 100 RAZY WIĘKSZA KOMUNIKACYJNA KUPA niż była do tej pory.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 11

www.autoczescionline24.pl