Dziś jest: 23.04.2024
Imieniny: Jerzego, Wojciecha
Data dodania: 2015-03-30 11:58

Iwona Starczewska

Olsztyn bez reklamowej pstrokacizny?

Jest nadzieja, że już niebawem samorządy – w tym Olsztyn – otrzymają  narzędzie walki z wszechobecną reklamową pstrokacizną, która niszczy przestrzeń miejską.

reklama

Wystarczy krótki spacer po Olsztynie, by zauważyć, że stolica Warmii i Mazur boryka się z poważnym problemem reklamowego szumu. Wielkie reklamowe płachty straszą w centrum miasta, ale nie lepiej jest nawet na samej starówce, gdzie każdy przedsiębiorca chce być widoczny niezależnie od tego, jaki ma to efekt końcowy.

O problemie miejskiej, reklamowej pstrokacizny mówi się od dawna w całym kraju. Z podobnymi problemami borykają się największe, polskie miasta jak Kraków, czy Warszawa.

Wiele wskazuje jednak na to, że samorządy będą miały większy wpływ na to jak wygląda przestrzeń reklamowa w miastach. Sejm przyjął bowiem  ustawę krajobrazową, która regulować ma między innymi kwestie estetyki przestrzeni miejskiej.

- Ustawa wprowadza do innych aktów prawnych szereg definicji, m.in.: reklamy, szyldu, krajobrazu, krajobrazów kulturowych i priorytetowych, a jej konsekwencją będzie możliwość określania przez samorządy zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń – czyli tworzenia swoistych kodeksów estetycznych. Przyjęcie uregulowań oznacza też możliwość wprowadzenie przez gminę opłaty reklamowej od posiadania tablic i urządzeń reklamowych – wyjaśnia na swoi blogu prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Prezydent Olsztyna przyznaje, że jest to krok w dobrym kierunku, który umożliwi również działania w Olsztynie. Wystarczy bowiem przypomnieć, że to właśnie u nas znajduje się obiekt, który w 2014 roku otrzymał niechlubny tytuł ‘’Miastoszpeciciela”. Mowa o Okrąglaku, który przechodzi właśnie remont elewacji i wiele wskazuje na to, że skończy się wieszanie na niej szpetnych płacht reklamowych.

- Olsztyn jest naszym dobrem wspólnym i nic nie zwalnia nas z obowiązku, żeby o nie dbać, zwłaszcza w tak ważnych sprawach, jak jakość przestrzeni publicznej – dodaje prezydent Olsztyna.

 

Komentarze (2)

Dodaj swój komentarz

  • trollo-lollo 2015-03-30 18:29:33 81.190.*.*
    No właśnie, precz z reklamami w centrum oraz na wp i w onecie! Płaćmy za wjazd do centrum oraz wejścia na wp i onet ;)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • ttt 2015-03-30 14:01:52 79.190.*.*
    Okrąglak zdobył ten tytuł w 2013 roku. W 2014 roku wygrała bodajże Rotunda w Warszawie, a z Olsztyna nominowana była Czarna Perła bodajże. Nie bardzo jednak rozumiem, co jest szpetnego w takiej reklamie, jak na Okrąglaku. O ile pamiętam reklamę np. Stomil Cup - to ona wizualnie wyglądała całkiem całkiem. Znacznie szpetniejsze są reklamy na budynku Społem nie mówiąc o Czarnej Perle, upstrzonej wieloma niewielkimi reklama. To jest dopiero bajzel. A najgorzej to wygląda w centrum biurowiec przy 1 Maja 13. Polecam
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0

www.autoczescionline24.pl